2005 januárjától a zöldkártya kiadásának egyik feltételét, a szénhidrogén-kibocsátást a jelenleginél jóval alacsonyabb szintben kívánják maximálni. A négy év múlva hatályba lépő rendelet által megszabott szintnél – szakemberek szerint – a kétüteműek 2,5-szer többet pufognak ki.

A szigorú rendelet nem csak a kétütemű motorokkal szerelt Trabantokat, Wartburgokat és Barkasokat, hanem a benzin mellett jókora mennyiségű olajat is elégető, rossz állapotban lévő négyütemű motorral hajtott járműveket is érintené. A BKV Rt. jelenlegi buszparkjában levő utasszállítók közül is jó néhány rója az utakat, melyek a 2005-től érvényes rendelet szerint már nem kaphatnak zöldkártyát.

Becslések szerint a hazai autópark 10 százalékát alkotják a kétüteműek. Számuk annak ellenére sem csökken, hogy az utolsó új kétüteműt körülbelül egy évtizede adták el.