Symphonia-Savaria Rallye
Június harmadik hétvégéjére az ország nyugati felébe érkezik a ralibajnokság mezőnye. A Fehérvár Rali vegyes, aszfalt és murva szakaszai után a szombathelyi futamon csak murvás gyorsaságikat rendeznek. Ez egyeseknek előnyt, másoknak hátrányt jelent. Ifj. Tóth János (Peugeot 206 WRC) bármilyen talajon rendkívül gyors, saját bevallása szerint mégis inkább a murvás pályákat kedveli. Érdi Tibor (Subaru Impreza WRC) számára is kedvező a laza talaj, hiszen a murván talán kevésbé érvényesül az autók teljesítménybeli különbsége.

Benik Balázs (Toyota Corolla WRC) a Fehérvár Rali második napi murvás szakaszain többször még Érdi Tibornál is gyorsabb volt. Benik elmondta, hogy reményei szerint a Savaria Rallye gyorsaságijain sikerül megismételnie ezt a bravúrt.

A teljes egészében murvás versenyek általában az elsőkerék-hajtású autóval induló pilótáknak okozhatnak komolyabb gondot. Több csapat is van, amelyik nem rendelkezik külön futóművel murvára, így kevésbé alkalmas aszfalt-futóművel kell versenyezniük.

A másik probléma, hogy mivel egy-egy szakaszt többször teljesítenek a párosok, a második-harmadik körben már annyira kivályúsodnak a pályák a négykerékhajtású autóktól, hogy versenyzésre már jóval kevésbé alkalmasak. Ennek ellenére valószínűleg remek versenyt láthatnak majd a kilátogató szurkolók.

A bajnokság még minden kategóriában teljesen nyitott. Az A8-ban három győzelemmel az Ifj. Tóth János-Tóth Imre páros áll az élen 60 ponttal, őket a 45 pontos Érdi Tibor-Varga István kettős követi. Harmadik 32 ponttal a Benik Balázs-Somogyi Pál duó. Az N csoportban még szorosabb a verseny: az Oroszlán fivérek (Mitsubishi Lancer EVO VI) és az Angyalfi Károly-Kazár Miklós páros(Mitsubishi Lancer EVO VI.) azonos pontszámmal áll az élen.

Az elsőkerék-hajtásúak mezőnyében talán a legnagyobb várakozás Bútor Róbert versenyzését előzi meg. A kérdés az, vajon véget ér-e az őt sújtó, technikai problémák okozta pechsorozat. Az évad elején sokan irigyelték őt a gyári autó és csapat miatt, ám eddig több jutott neki a bosszúságból, mint az örömből.

A szurkolók nagy örömére a Savaria Rallye-n rajthoz tud állni Kiss Ferenc, az 1998-as abszolút ralibajnok egy Toyota Corolla WRC-vel.

A háromnapos verseny első napján egyetlen prológot rendeznek a szombathelyi ralikrosszpályán. A második nap tíz, míg a harmadik versenynapon öt gyorsaságit rendeznek. A verseny távja összesen 598.9 kilométer.

A verseny programja:

Jún. 15:

Prológ: Szombathely, ralikrosszpálya 18:03

Jún.16:

1. Egyházasrádóc-Jáki út 8:58
2. Szombathely reptér 9:41
3. Egyházasrádóc-Jáki út 11:04
4. Acsád-Szeleste 7:48

5. Gersekarát-Telekes 13:15
6. Vasvári út-Kismákfa 13:53
7. Acsád-Szeleste 15:11
8. Gersekarát-Telekes 16:19
9. Vasvári út-Kismákfa 16:57
10. Acsád-Szeleste 18:10

Jún 17.

11. Acsád-Szeleste 7:48
12. Szombathely reptér 7 km 9:23
13. Acsád-Szeleste 9:51
14. Szombathely reptér 7 km 11:29
15. Acsád-Szeleste 11:57
Cél: Szombathely Sportház 12:47