Az EuroNCAP (European New Car Assessment Programme – európai új autó vizsgálat) vizsgálati eredménye alapján nagyobb sebességű ütközés veszélyt jelentene a Zafira utasaira. A gyermekülés-rögzítő rendszer jól vizsgázott, de a használatáról tájékoztató feliratokban hiányosságokat talált az EuroNCAP.

A 64 kilométer/órás sebességgel elvégzett frontális ütközési tesztnél a Zafira elérte karosszériája teljesítőképességének határát. A vezető feje és mellkasa a kormánynak ütközött. A vezető és az első utas a műszerfal kemény részeibe ütheti be térdét és felsőcombját. Mivel a tesztelt autóban hátul csak deréköv volt, a kétpontos öv gyenge védelmet nyújtott a hátsó középső utasnak.

Oldalütközésnél igen jó értékelést kapott a Zafira, annak ellenére, hogy nem volt külön oldalsó fejlégzsák az autóban.

A gyermekülés elhelyezéséről a műszerfalon, az utas előtti figyelmeztetést helyezett el az Opel, viszont a tájékoztatón nem hívták fel a figyelmet a gyermekre leselkedő veszélyre, ha a szülő figyelmen kívül hagyja a matricát. A gyalogosvédelemben megfelelően teljesített a Zafira.