Az első lökhárítóra egy kiegészítő borítást szereltek, amely kiemeli a levegőbevezető-nyilásokat. Az új első spoiler alsó részét úgy képezték ki, hogy kevesebb levegőt engedjen a lökhárító alá és növelje az első tengelyre ható leszorítóerőt. Az első fékek jobb hűtése érdekében a lökhárító alsó részén új nyílásokat alakítottak ki, amelyeken át több levegő jut a fékekhez. A lökhárító az átalakítás után rendkívül mélyre nyúlik, így a közlekedésnél ajánlott rendkívül óvatosnak lenni.
Masszívabb hatást keltő új küszöböket szereltek a Hörmann szakemberei a 147-es Alfára. A hátsó lökhárítót is úgy alakították ki, hogy javítsa az autó útfogását, azaz egy diffúzort építettek be. Ez az elem, amelyet eredetileg az autósportban használtak, napjainkban a tuningolók egyik kedvenc eszköze, hogy az autónak megfelelő útfogást biztosítsanak. Természetesen az új lökhárító helyet biztosít a duplacsöves sport kipufogódobnak is.
Hatalmas hátsó spoilert szereltek a hátsó ablak fölé, amely amellett, hogy rendkívül látványos, a hátsó tengelyt is jobban az útra tapasztja.
Nem hagyták érintetlenül a 147-es motorjait sem. Az összes motortípushoz elkészítették már a teljesítménynöveléshez szükséges alkatrészeket és programokat. Az 1.9 JTD dízelmotor teljesítményét az átdolgozott motorvezérlő elektronika, a sportlégszűrő, valamint a sportkipufogó 127 lóerőre növeli, míg a maximális forgatónyomaték mintegy 30 newtonméterrel nőtt.
Az átalakítás után a kétliteres, 16 szelepes, gyárilag 155 lóerős motor 177 lóerős lett. Rozsdamentes acélból készült két darab 70 milliméteres kerek végződéssel ellátott sportkipufogó dob kürtöli világgá a megnövelt teljesítményű motor hangját.
A motorteljesítmény növelése mellett különös figyelmet fordítottak a fékrendszer megerősítésére is. Új, nagyobb átmérőjű féktárcsák és nagyobb hőt elviselni képes fékbetétek kerültek a széria alkatrészek helyére. A fékolaj jobb hűtése érdekében kicserélték a fékcsöveket is.
Kicserélték a 147-es lengéscsillapítóit és rugóit is. A Koni szállítja az autóhoz a lengéscsillapítókat, melyeket a sportrugókkal kombinálva 40 milliméterrel került közelebb az autó a földhöz. A karosszéria csavarodását csökkentendő toronymerevítőt szereltek be a motortérbe.
Különböző típusú felniket kínál az Alfa Romeo 147-eshez a Hörmann Motorsport. Választhatunk az OZ vagy a Hörmann saját felnijei közül.