Az új Mini kabrió, kombi és pickup változatban
„Minden lehetséges, de még semmi sem dőlt el” – kezdte mondandóját Gert Hildebrand, az új BMW Mini design-felelőse, amikor az újságírók kérdéseire válaszolt a Mini különböző változataival kapcsolatban. A széria Minit még idén vagy a jövő év elején követi a bő 160 lóerős Cooper S változat. A Cooper S-t ugyanaz az 1.6 literes motor hajtja majd mint a kevésbé sportos Coopert, csak kompresszorral vagy turbóval.

Az igazi újdonságok azonban a Cooper S megjelenése után várhatóak. Az új Miniből készül már a kabrió, a pickup és a kombi változat is, igaz, még csak a rajzasztalon. A Mini hét fős tervező gárdája lázas igyekezettel dolgozik az új változatokon, de eddig még egyik sem kapott zöld utat a megvalósuláshoz.

A három új Miniből a legvalószínűbb a Mini kabrió sorozatgyártása. A BMW azonban nem akar a Peugeot 206 CC versenytársa lenni a kisméretű nyitott autók kategóriájában, ezért más irányba megy a nyitható tetejű Mini tervezésekor. Inkább a nagyobb roadsterek formáját követi a kis kabrió.

Változik majd a Mini belseje is, mivel egyes változatokon széria lesz a BMW navigációs rendszere. Ezekben a modellekben a jelenleg a középkonzolon lévő sebességmérő a vezető elé, a kormányoszlopra fog költözni, így szabadítva fel a navigációs berendezés számára szükséges helyet.

Már korábban napvilágra kerültek olyan hírek, hogy a BMW több modellt kínáló, teljesen önálló márkává kívánja fejleszteni a Minit. A Ford ugyanezt tervezi a Kával.