Pontosan 10 évvel ezelőtt nyert a Mazda az 59. Le Mans-i 24 órás megbízhatósági versenyen. Az 1991-es sikert egy forgódugattyús motorral hajtott Mazdával érte le a japán gyártó. A Mazda volt az első gyártó, akinek sikerült forgódugattyús motorral Le Mans-ban győznie. A győztes 787B kódjelű Mazdát az évforduló tiszteletére kiállították a Mazda hirosimai múzeumában.
Ma a Mazda az egyetlen gyártó, amely sorozatban gyárt Wankel-motoros autót. Hamarosan megkezdődik a Mazda új sportkocsijának, az RX-8-asnak a forgalmazása. Érdekessége a kupé formájú autónak, hogy négy ajtaja van, amiből a hátsó kettő az elsőkével ellenkező irányba nyílik. Másik érdekessége az RX-8-asnak, hogy Renesis névre keresztelt motor termeli benne az erőt. A Renesis a Mazda új forgódugattyús technikájú motorját jelöli. Míg azonban az RX-7-ben, az RX-8 elődjében a Wankel motort turbóval erősítették, addig az RX-8-ban elhagyták a turbót, a kisebb tömeg érdekében. A Mazda ígéretei szerint az RX-8-as motorja 250 lóerőt teljesít és 30 százalékkal könnyebb az RX-7-es motorjánál.