A motor új fejlesztés. A V6-os hengerelrendezésű, 3.2 literes benzinmotor 250 lóerőt ad le. A nagy teljesítmény új kuplungot is igényelt. A nulláról százra gyorsuláshoz hét másodpercnél kevesebb idő is elég lesz.
A sportosságot ültetett futóművel, még közvetlenebb kormányzással juttatja kifejezésre a 156-os sorozat, az 1998-as Év Autója csúcsmodellje. A sebességváltót is átalakítják, beleértve a kormányról gombok segítségével kapcsolható Selespeed váltókat is. Nő a levegőbelépő-nyílások mérete a motor hűtését javítandó, a széria kerékméret 17 colra nő, a gumik 225/45 méretűek. A karosszériát az alapmodelltől eltérő küszöbök, sárvédők teszik még markánsabbá. A GTA autó alapját adó 156 fékjein is módosítottak, hogy megfeleljen az eddig 190 lóerős csúcsmodellhez képest közel 30 százalékkal megnövekedett teljesítménynek.
A Fiat Auto Magyarországnál úgy tájékoztatták lapunkat, hogy a GTA limuzin és Sportwagon változatát 2002. februárjától kívánják forgalmazni, tehát a nyugat-európai piaci debütálással egy időben. Áráról a forgalmazás kezdete előtt nyolc hónappal természetesen még nem tudtak nyilatkozni.
A GTA (Gran Turismo Alleggerita – könnyített túraautó) a hatvanas-hetvenes évekbeli Giulia Sprint GTA-ra és Giulia GTA Juniorra utal. A maguk idejében ezek az autók nagyon sikeresen szerepeltek túraautó versenysorozatokban. Motorjuk már akkor nyújtotta az Alfák típusjelzésében T.S.-sel jelölt Twin Spark hengerenkénti kétgyertyás gyújtást.
A milánói székhelyű márka a 1962-ben mutatta be az első középkategóriás sportlimuzint, az Alfa Giuliát. Ennek alapjára készült a Giulia Sprint GT, amely típusból a Giulia Sprint GTA-t kifejlesztették. A GTA könnyített karosszériája alumínium, cink és mangán ötvözetéből állt, súlya így mintegy 200 kilogrammal alacsonyabb volt a széria kupénál.