Az ADAC statisztikai listáján az alsóbb kategóriákban rendszeres a japán fölény, hiszen a kiskategória, az alsó középkategória és a nagykategória legmegbízhatóbb autói legtöbbször a japán modellek közül kerülnek ki. Nincs ez másként az ADAC által nemrégiben közzétett 2000-es statisztika szerint sem, hiszen a kiskocsik között a Toyota Starlet, a kompakt osztályban a Nissan Almera, a középkategóriás modellek között pedig a Toyota Carina bizonyult a legmegbízhatóbbnak a négy és hat éves autókat vizsgálva.
A kiskategóriában 8.1 ponttal végzett az élen a Toyota Starlet, de tőle alig volt rosszabb a Volkswagen Polo. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Németországban kisautónak számító Mitsubishi Colt került fel.
Az alsó középkategóriában az eddigi évekhez képest változás történt. Hosszú évek óta mindig a Toyota Corolla bizonyult a legmegbízhatóbbnak és éppen ezért etalonnak is számított kategóriájában megbízhatóság szempontjából. 2000-ben a Nissan Almera bizonyult a legmegbízhatóbbnak és még a Honda Civic is befért a Corolla elé. A német autók közül a Volkswagen Golf/Vento páros szerepelt a legjobban.
A középkategóriában azonban továbbra is a Toyota autója volt a legjobb, a Toyota Carinát a Mitsubishi Carisma és a német Audi 80/A4 páros követi. Az Audinak több japán modellt is megelőzve sikerült a németek közt ismét megszereznie az első helyet.
A felső kategóriában és az egyterűek között a német modelleknek csak svéd (Volvo 850/V70) és francia (Renault Espace) kihívója akadt. A nagyautók közt az Audi A6-os, az egyterűek kategóriájában pedig a VW Sharan végzett az élen. Érdekesség, hogy a legjobb egyterűek hibaindexe a kisautók körében csak a hátsó helyek egyikéhez lenne elegendő.