Az új lökhárító alsó része a Focus menetstabilitásánál játszik szerepet. Meredek dőlési szögének köszönhetően a vízszintesen áramló levegő által kifejtett erőből függőleges irányú leszorító erőt hoz létre. A lökhárító alá egy fehérszínű koptató lemezt csavaroztak. Apró szúrófényeket szereltek a lökhárítókba, melyek a divatos helyzetjelző-ködlámpa világítási módot segítik elő.
Az autó színével megegyező színűre fényezett lámpatakaró teszi morcosabbá az autó elejét. A BMW E36 M3-as modelljéhez hasonló kialakítású küszöböket kapott az autó, melyek egészen mélyre nyúlnak. Kis hátsó szárnyat szereltek a küszöbre, melyeket több más elemhez hasonlóan fehérre fényeztek.
Komoly átalakításon esett át az autó hátsó része is. Eltávolították a csomagtartó ajtóról a zárat, a Ford jelet, a feliratokat és a rendszámtábla rögzítési pontjait. Ezáltal sima, egyenletes felületet kaptak, amely most nagy divat a tuningolók körében. A rendszámnak új helyet alakítottak ki a lökhárító alsó részében. Kiegészítő spoilert szereltek a hátsó lökhárító alá, melynek nyílásait szintén fehér rácsok borítják. Szintén az M3-as BMW-ről származnak a Focus új tükrei, amelyek sportosabb kialakításúak széria társaiknál, ezáltal jobban illenek az autó új karakteréhez.
9X16 colos felniken feszülő 215/40/16-os Dunlop SP Sport 9000-es gumikon gurul a Lumma Focus, amelyek alacsony oldalfal magasságuknak köszönhetően növelik az autó stabilitását, és rontják a kényelmet.
Új futóművet kapott az autó, a keményebb lengéscsillapítók nagyobb kanyarstabilitást és útfogást biztosítanak, míg az ültetőrugók a Ford súlypontját helyezik közelebb a földhöz. Elöl 45, míg hátul 35 milliméterrel ültették lejjebb a Focust.