A Saab 9-3 az Opel Vectrához és a következő Omegához hasonlóan a General Motors Y padlólemezére épül. Ezt az alapot kapja a tengerentúli GM modellek közül a Chevrolet Malibu és a Pontiac Grand Am. Erre a padlólemezre részben az úgynevezett prémiumkategória belépőmodelljeihez van szüksége a General Motorshoz tartozó márkáknak (például Fiat, Saab, Opel, Alfa Romeo). Erre a padlólemezre egy Cadillac modell is elképzelhető, amely a hármas BMW, a C-osztályos Mercedes-Benz, az Audi A4, az Alfa 156 vagy a Volvo S60 ellenfele lehetne.
A GM a vevők számára látható részeken önálló megoldásokkal ruházza fel az Opel és a Saab középkategóriás új autóit. Közösek lesznek a motorok, a sebességváltók és az alváz. Különböző formát kapnak a kilincsek, a tükrök, kezelőszervek és a pedálok is. A 900-ashoz és leváltójához hasonlóan lopásvédelmi okokból az új 9-3-ban is az ülések között helyezik el a gyújtáskapcsolót.
A Saab új motorokat kap. A jelenlegi információk szerint motorterébe bekerül az Opel kétezres és 2.2 literes benzinese. Hathengeres változat is kapható lesz, 2.6 és 3.2 literes hengerűrtartalommal. Az eredetileg szívómotorok turbófeltöltést is kaphatnak a Saab hagyományainak megfelelően. Lehetőség kínálkozik arra, hogy a 9-3-ba bekerüljön a Saab SVC motorja. A korábban bemutatott újítás lehetővé teszi a motor sűrítési viszonyának 14:1 és 8:1 közötti megváltoztatását. A sűrítési viszony megadja azt a számot, amennyire a motor a beszívott benzin-levegő keveréket összesűríti. Minél magasabb ez az érték, annál jobb hatásfokot ér el az erőforrás. Egy másik mód a dugattyús motor hatásfokának javításához a feltöltés. A magas sűrítési viszonyú motor csak gyenge feltöltést visel el és fordítva. Ennek az az oka, hogy mind a magas sűrítés, mind a feltöltés erősen növeli a hőmérsékletnövekedést sűrítési ütemben. Ez a benzin szabályozatlan elégéséhez, kopogásos égéshez vezet, ami a motort erősen károsítja. A sűrítési viszony megváltoztatásához a Saab SVC-ben kettéosztott motor felső része az alsóhoz képest 4 fokkal elfordítható. Elfordított állapotban megnő az égéstér térfogata és ezzel a kompresszió viszony csökken, mivel a megnőtt térben kisebb az elérhető nyomás. A teljes hengerfej elfordítását hidraulikus szerkezet vezérli a motor terhelésétől függően. Részterhelésen a monohead nevű felső motorrész nem fordul el, a kompresszió viszony a maximális 14:1. Ez csökkenti a fogyasztást. Teljes terhelésnél elfordul a monohead, ezzel csökken a sűrítés, ami tartós padlógáznál szükséges. Nagy előnye a változtatható sűrítési viszonynak, hogy a teljesítmény csökkenése nélkül jóval lejjebb szorítható a fogyasztás. A Saab öthengeres SVC-motorja 1598 köbcentiméteres, teljesítménye 225 lóerő, maximális nyomatéka 305 Nm, a töltőnyomás 2,8 bar. A svéd márka szerint az erőforrás 30%-kal kevesebbet fogyaszt, mint egy hasonló teljesítményű szívómotor.
Ferdehátú limuzin és kabrió mellett valószínűleg kombit is kifejlesztenek a 9-3-ból.