A karosszéria minél kisebb része emészti fel az ütközési energiát, annál veszélyesebb az ütközés a bent ülőkre. 64 kilométer/órás sebességgel, 40 százalékos átfedéssel ütköztetik az EuroNCAP tesztjeiben az autókat deformálódó akadálynak. A sebesség a Fabia Sedan tesztjében is 64 km/óra volt, az akadályt is deformálódni képes anyagból készítették, az átfedés viszont jóval kisebb lett. A vezető oldali tesztbábu végig alacsony sérülési veszélyre utaló értékeket közvetített. Kevésbé kedvező volt az első utas ülésen elhelyezett bábut érő erőhatás. Egy a szabványos ütközésben szimuláltnál jóval kedvezőtlenebb balesetnél az első utas könnyebb mellkasi zúzódásokat szenvedett volna. Ez azonban nem azt jelenti, hogy súlyos sérülések fenyegették volna a jobb első ülésen ülőt.
Az autót azért érte az EuroNCAP tesztjeinél jóval nagyobb erőhatás, mert az ütközési tesztet végző cseh UVMV, a TÜV-Süddeutschlandhoz tartozó minőségbiztosítási és vizsgáztató intézet berendezésében elektronikus hiba keletkezett.