A GST (Grand Sport Tourer – sportos, nagy túraautó) rövidítéssel jelölt autó költségcsökkentési okokból a következő M-osztály műszaki alapját használja majd, ahogy a V-osztály a Vito haszonjárműre, a Vaneo pedig az A-osztály alapjára épül. A GST az Egyesült államokban készülhet, ahol a Mercedes jelenleg másfél milliárd márkás (190 milliárd forint) befektetéssel termelőkapacitása megduplázásán dolgozik. Várhatóan 2004-ben jelenhet meg az amerikai piacon a GST, amely piac a legjelentősebb lehet az újszerű egyterű-sportterepjáró számára. Európába egy évvel később érkezhet meg a GST.
Az önhordó karosszériás autó hat és nyolchengeres motorokat kaphat, közöttük új dízeleket és benzineseket. Korábban szó volt egy csak négyhengeres és hátsókerék-hajtású modell piacra dobásáról, ezt a Mercedes később elvetette. A 4587 milliméteres M-osztálynál a GST rövidebb változata is hosszabb lesz. Az alapkivitel hossza 485, szélessége 192, magassága 165 centiméter lesz. A tengelytáv igen nagy lesz: 295 centi. Hosszított kivitelben a GST tengelytávja 321,5 centire nő, 511,5 centiméteres hossza meghaladja az S-osztály alapváltozatát. Sem a magasság, sem a szélesség nem változik a tengelytáv megnyújtásával. Nagyobb tengelytávval a harmadik üléssorban ülők is elegendő helyhez juthatnak. Fontos cél a tágas fejtér kialakítása. Az egyterűek variálhatósága visszaköszön a GST utasterében, amennyiben a középső és a harmadik üléssor sínen csúsztatható lesz a Renault Twingóban alkalmazott megoldáshoz hasonlóan. A GST függönylégzsákja a leghátsó sorban utazókat is védi. A jelenlegi információk szerint egy az ülőfelületbe épített érzékelő automatikusan beállítja a fejtámlák magasságát. Várhatóan két részre osztott csomagtérrel jelenik meg a GST. A csomagtartó alsó részébe kerülhetnek a nehezebb csomagok, a felső részbe pedig a gyakrabban használt, könnyebb súlyú holmik.
Igény esetén a GST multimédia eszközökkel vértezhető fel. A Comand irányítórendszer és az internet hozzáférés mellett lesz DVD-lejátszó, színes monitor és vezeték nélküli számítógép illetve fax-csatlakozó. A kilátást az első szélvédőbe szerelt átlátszó fűtőfólia javítja, ami a fűtőszálaknál igényesebb megoldás. Széria lesz az Airmatic légrugózás, az elektronikus differenciálzár és a következő SL-ben megjelenő Sensotronic elektronikus fék.
A motortérbe közvetlen befecskendezéses benzinesek kerülhetnek 3, 3.6 és 5 literes hengerűrtartalommal, 231, 258 és 306 lovas teljesítménnyel. A két közös nyomócsöves dízel egyike 2.6 literes lesz körülbelül 190 lóerővel, a másik háromezres, 218 lóerővel. Az adatok nem véglegesek.