z autó megnevezésében az S3 szerepel, amely jelzés egy 3.2 literes, hathengeres motort takar. Teljesítménye 235 lóerő, maximális forgatónyomatéka 340 newtonméter 3000-es fordulatszámnál. Az ugyanilyen motorral szerelt 3-as Coupe óránként 260 kilométeres végsebességre képes, az S3-as kombi változat 253 km/órával képes száguldani.
Ezen adatok figyelembevételével az autó valószínűleg megfutja a 250-et. A gyorsulása a többi S3-aséhoz hasonlóan 6 másodperc körüli. A megfelelő hangzásról az AC Schnitzer saját fejlesztésű katalizátoros sport kipufogórendszere gondoskodik, amely egy ovális végződéssel néz a mögöttes forgalomra.
A gyári lökhárítóhoz egyszerűen rögzíthető az AC Schnitzer spoilerajak. Hátul mélyebbre nyúlik a lökhárító az átalakítás után. A csomagtartó ajtajára is felszereltek egy kis szárnyat, amelynek csak nagy sebességnél van szerepe. Ekkor már elegendő levegő jut a szárnyra, amelynek kis felületén csak ebben az esetben lép fel leszorítóerő.
Tetőspoiler került a hátsó üveg fölé, amely, megtörve kissé a tetővonal ívét, sportosabbnak láttatja az autót. Az AC Schnitzer sportosabb visszapillantó tükrein keresztül tekinthet vissza a vezető a maga mögött hagyott útszakaszra.
Ami még nagyon fontos a külső szempontjából, bár jótékony hatását igazán máshol fejti ki, az méretesebb kerék természetes könnyűfémből előállítva. 17, 18, 19 colos méretben rendelhető AC Schnitzer Type III-as felni rajta Michelin vagy Continental gumival. A bemutató autón ebből is a legnagyobb találhatjuk, elöl 8.5×19 colos felnin 235/35 ZR 19-es gumikat, míg hátul 9×19 felnit 265/30 ZR 19-es gumikkal.
Szinte az útra ragasztja a Compactot a német tuningcég által a kocsihoz tervezett futómű. Keményebb lengéscsillapítók, rövidebb rugók és masszívabb stabilizátorok gondoskodnak arról, hogy a pilóta maximálisan kiautózhassa a BMW-t. Rendelhető teljes bőrkárpitozás, versenyülés kevlárból, alumínium pedálsor, váltógomb, de a sort sokáig folytathatnánk.