A fiatalosabb és sportosabb külső kialakításával a Toyota szélesebb vásárlóközönséget kíván megcélozni, mint az eddigi Camrykkel. Az első és hátsó lámpaburák vonzó kialakításúak, ám ezek valószínűleg az európai változatokon nem így néznek majd ki. Új lesz majd az európai szemmel unalmasnak tűnő belső tér is. Az amerikai Camry középkonzolja ugyan tökéletes ergonómiájú, tehát minden kapcsoló és forgatógomb a helyén van, ám ezzel a formával akár a kettővel ezelőtti Camryben is szerepelhetne.
Új fejlesztésű a Camrybe bekerülő 2.4 literes benzinmotor. A VVT-i (változó szelepvezérléses), 157 lóerős motorhoz négyfokozatú automata és ötfokozatú kézi váltó is rendelhető. A 4000-es fordulaton 220 Nm-es forgatónyomatékot termelő négyhengeres motor teljesítménye nem csak 21 lóerővel több, mint az előző generációs Camryban, hanem fogyasztása is kisebb.
A V6-os, 3.0 literes erőforrás 192 lóerős legnagyobb teljesítményét 5300-as fordulaton éri el, míg 298 Nm-es nyomatéka 4400-as fordulaton ébred. A V6-os motor csak automata váltó rendelhető. A mindkét motorhoz rendelhető automata váltó új fejlesztésű.
Az összes V6-os motorral szerelt, valamint az SE és XLE felszereltségű Camry-t négy tárcsafék lassítja, míg a LE felszereltségűt hátul dobfékek fékezik. A 15 colos acél felnikre szériában 205/65-ös gumikat szerelnek.
Az új Camry forgalmazása az Egyesült Államokban 2002-ben, míg Európában a jövő év végén kezdődik.