A vezess.hu szerkesztősége a Clio 1.2 literes, 16 szelepes, 75 lóerős motorral szerelt változatát tesztelte. A Dynamique felszereltségű autó a Renault Sport kollekcióba tartozott, így sportos extrák is az alapfelszereltség részét képezték. 15 colos könnyűfém felnikkel értékesítik a Clio ezen típusát 185/55 R15 gumikkal, amelyek remek útfekvést és a kisautók átlagánál gyorsabb kanyarodást tesznek lehetővé. A szélesebb gumiknak azonban magyar utakon megvan a hátrányuk is. A megszokott nyomvályúkban összegyűlő esővízben könnyebben felúsznak a sportos abroncsok.
A Clio kormánya erősen döntött, ami kis megszokást igényel a vezetőtől. A széria ülés- és kormánymagasság-állításnak köszönhetően a legmagasabbak és kisebb hölgy vezetők is megfelelő üléspozíciót alakíthatnak ki maguknak. A könnyen mozgatható változó rásegítésű elektromos szervokormány rövid utat jár be a két szélső helyzet között, nem engedi az úttest hibáit a vezető kezéig.
Mindkét ajtó igen tágra nyílik, nehézségek nélkül bejuthatunk a hátsó utastérbe a beszálláskor előresikló első üléseknek köszönhetően. Mivel az ötajtós kivitel felára csak 60 000 forint, érdemes a hátul gyakran utast szállítóknak azt választani. A hátsó lábteret némileg csökkentő sportos első ülések kialakítása kifejezetten jó. Párnázásuk nem bántóan kemény, kényelmes az ülőfelület és a háttámla mérete. Az ülések oldaltartása kitűnő, megfelelően tartják a testet, a vállat és támasztják alá a combokat. Hosszabb utakon nagy segítséget nyújt az állítható deréktámasz.
Sokat javult az előző modellhez képest a Clióban felhasznált anyagok minősége, a műszerfal már kevésbé kopogós. Az ülések és az ajtók kárpitozása, valamint az elegáns formájú műszerfal nagyobb kategóriájú autóra utal. Ez az érzés a feláras xenon lámpák kékes fénykévéjét nézegetve még erősebbé válhat. A műszerfal két nagyobb óráját alumínium díszítés tette sportosabbá, ezt a könnyűfémet a belső térben máshol is megtalálhatjuk.
Az első sor még 180 centi feletti utasok számára is elég helyet biztosít, a hátsó fejtér azonban áldozatul esett a design-nak. Az erősen lejtő tetővonal miatt hátul a két szélső ülésen nem férnek el azok, akik lábukat kisebb kompromisszumokkal el tudnák helyezni. Rakodóhelyből nincs túl sok, de ami van, az jól elérhető és megfelelő méretű.
Az arányos üvegfelületeknek köszönhetően jól átlátható a Clio karosszériája. Sávváltáskor, vagy előzéskor segítségünkre vannak még a nagy teret átlátó visszapillantó tükrök, ezek közül a vezető oldali aszférikus is.
Alapállásban 255 literes a csomagtartó, ami átlagosnak mondható. A szériában 1/3-2/3 arányban dönthető üléseknek köszönhetően két utas esetén jóval több csomag is szállítható. Az ülések lehajtásával nem kapunk sík padlót, ugyanis a biztonságosság érdekében beépített keresztmerevítő megakadályozza ezt. A csomagtérfedél jókora nyílást tesz szabaddá, amelyen át az alacsonyan lévő peremnek is köszönhetően könnyen rakodható a poggyásztér.
Az utasok biztonságát elsőrangú szempontként kezeli a Renault Clio, kiemelkedőt nyújt ezen a téren az autó. A Clio kategóriájának egyetlen modellje a hazai kínálatban, amelyben széria a négy légzsák. Adaptív az első légzsák a vezető és az utas oldalán is, hárompontos biztonsági övet találunk mind az öt üléshelyen, amelyekhez övfeszítő is tartozik. Az utas ülés légzsákjai a slusszkulccsal kikapcsolhatók, amennyiben gyermekülést szeretnénk rögzíteni a jobb első ülés szabványos Isofix csatlakozóihoz. Okos megoldás, hogy hátul csak akkor lehet kényelmesen ülni, ha megfelelő magasságba húzzuk a fejtámlákat, különben nyomják az utas hátát.
A négy légzsákhoz hasonlóan a Clio az egyetlen hazai kisautó, amely szériában kapja a blokkolásgátlót és a vészfék rásegítő rendszert, amelyekkel együtt működve az igen kis erővel működtethető pedállal szerelt fék nagyon jól lassítja a 910 kilogramm tömegű autót.
A 16 szelepes, 1.2 literes motor 75 lóerős teljesítményével megfelelő dinamikával mozgatja az autót. Bár az aggregát 105 newtonméteres forgatónyomatéka nem kevés ekkora motortól, karakterisztikája azonban nem legsikeresebb. Szokni kell az elindulást, könnyen előfordulhat, hogy lefulladunk az alacsony fordulaton nyomatékszegény motor miatt. Volt, akinek problémát okozott a kiállás egy meredek garázsfeljáróból, mert csak pörgetett motorral, kuplungszag árán jött ki a 16 szelepes Clio. Az erőforrás sportmotorokat idézően pörög a magasabb fordulatszám-tartomány felé, ennek is köszönhető az autó lendületes viselkedése. A pörgős motor annyira tetszett egy kollégánknak, hogy az autóban ülve üresben nyomogatta gázt és nézte, ahogy a fordulatszámmérő táncol. Az 1.2-es motor azoknak lehet nagyon jó választás, akik többet autóznak városban, mint országúton. Városi használat mellett nem hiányzik a nagyobb lökettérfogatból adódó erőtöbblet, e nélkül is lendületesen autózható a Clio.
A váltó akadópontokon át, de könnyen kapcsolható. Zavaró, hogy a vibrációi a váltókaron át eljutnak a vezetőhöz. A motor csendessége érdekében lágyabb motorfelfüggesztést alkalmaz a gyár, így gázadásnál vagy gázelvételnél nagyot mozdul a váltókar, ami megszokást igényel.
Minden forgalmi helyzetben remekül viselkedett az autó, a széles gumiknak és a jó futóműnek köszönhetően az útfekvés élvezetes volt. Csak erősen forszírozott helyzetben vált kissé alulkormányozottá az autó, ami könnyen korrigálható volt. A sportosra hangolt futómű kiválóan csillapította az úthibákat, a Clio rugózási komfortja nagyobb autóknak is becsületére válna.
100 km/órára 13 másodperc alatt gyorsult a Clio, bár az autó dinamikája még jobb számszerű eredményt sejtetett. Az elérhető legnagyobb sebesség 170 km/h. 140-ig tempósan növeli sebességét az autó, e fölött a légellenállás lerontja a gyorsulást. Nagy sebességnél megerősödik a motorhang és a szélzaj, de elődjéhez képest ezen a téren is sokat javult a kis Renault.
Összességében egy nagyon fürge, sportos kialakítású autót ismertünk meg a tesztelt Clióban. Jól működő elektromos szervokormányának, gazdag biztonsági és kényelmi alapfelszereltségének, komfortos és biztonságos futóművének köszönhetően nem csak városi autóként alakít nagyot.