Reggel rövid ideig kérdéses volt, hogy egyáltalán kinyitja-e kapuit Németország és a világ legnagyobb autókiállítása, ráadásul egy bombariadó is nehezítette a szervezők dolgát. Mindezek ellenére az 59. Frankfurti Autószalon ma is várta a sajtó képviselőit, így a vezess.hu stábját is. A holnapi, látványosra tervezett közönségmegnyitó elmarad ugyan, és helyette egyszerűbb formában nyitják meg a szalont, a beharangozott és a vezess.hu által részben már bemutatott világújdonságok megtekinthetők szeptember 13-a és 23-a közt. Biztonsági okokból Gerhard Schröder német kancellár látogatását is lemondták az IAA-n. Ma a hármas csarnokban bombariadó volt, máshol álriasztás tette próbára az itt dolgozók idegeit.
A mai nap legfontosabb újdonsága a Mitsubishi terepjárótanulmánya volt. Az igen élénk színű autó adhatja egy későbbi Párizs-Dakar terep versenyautó alapját. A Pajero Evolution fejlesztésében az idei Párizs-Dakar győztese, Jutta Kleinschmidt is részt vett. A régebbi vagy jelenlegi Mitsubishi terepjáróknál szélesebb, de rövidebb a Pajero Evolution.
Ma mutatták be a vezess.hu-n korábban már említett Suzuki GSX-R/4-et. A szélsőségesen sportos tanulmány a Suzuki Hayabusa motorját kapja, melynek teljesítménye 175 lóerő.
Kevésbé egzotikus, de piacilag igen fontos a modellfrissítés utáni Ford Focus. A kiállított autó műszerfalán nem találtunk eltérést a korábbi modelltől, kívülről a Mondeóhoz hasonló első lámpákról ismerhető fel, hogy új Focust mutatott be a Ford. Újdonság a kombihoz rendelhető felszereltségi csomag, amely ledönthető jobb első üléstámlát, megfordítható raktérpadlót, kiegészítő tárolóhelyeket és három részben lehajtható hátsó ülést kínál. Az értékesítési adatok alapján tavaly a világon a legnagyobb számban eladott autónak bizonyult Focus népszerűségét egy friss dízelmotor növelheti. A TDCi motor teljesítménye 115 lóerő, legnagyobb nyomatékát rövid időre a turbónyomás növelésével még magasabbra lehet emelni.