Ismét Le Mans-ba készül a Spyker
A Double 12 nevében emléket kíván állítani a Spyker 20 század eleji versenysikereinek. Ezek közé tartozik a brooklandi 24 órás verseny is, amelyet egy Maybach motorral hajtott Spyker C4 nyert meg 1922-ben. A dupla 12 kifejezés arra utal, hogy a 24 órás versenyt két 12 órás nappali időszakban teljesítették, mert akkor még éjszaka nem versenyezhettek a pilóták. A 2002-s Le Mans-i 24 órás versenyre a gyártók két Spykert Double12-t neveztek.

A Double 12 alapját a Spyker C8 Laviolette utcai változata adja, amelynél a bemutatott versenyváltozat a felszerelt spoilereknek köszönhetően 400 milliméterrel hosszabb. Külsőleg a Double 12-t az utcai változattól a motortér fölé szerelt hatalmas szárny, valamint a hosszabb hátsó rész különbözteti meg.

Ezenfelül kiszélesítették a kézzel készített alumínium karosszériás autó sárvédőit és megváltoztatták a nyomtávot, elöl 70, hátul 100 milliméterrel lett nagyobb. Az utcai Spykerek sem nevezhetők magas építésűeknek, de a versenyváltozat még 50 milliméterrel alacsonyabb lett. Eltűnt a motorház közepéről a benzinbetöltő nyílás, ugyanis a benzintank a biztonság érdekében a fülke mögé került.

A 24 órás verseny éjszakai részére is gondolva két nagyteljesítményű fényszórót szereltek a hűtőmaszk széleibe. Bár apróság de a verseny változaton felcserélték a logó és a Spyker fölirat elhelyezkedését az autó orrán.

Mint ahogy az eddigi Spykerek a Double 12 is V8-as Audi motort kapott ám a teljesítményét megnövelték. Mind a karosszéria és mind a motor módosításai megrendelhetők ezután az utcai C8 Spyderhez és Laviolette-hez is

A svájci Mader cég segédkezett a 4 literes V8-as motorok átalakításában. 620 lóerőt sikerült kihozni a motorból a fojtások nélkül, a maximális nyomaték pedig 480 newtonméter lett. Ez az erősforrás kerül a versenyautóba, míg az utcai változatok teljesítményét a korlátozók 480 lóerőben maximálják.

Hat sebességes kéz kapcsolású sebességváltón keresztül jut a motor ereje a hátsó kerekekhez. Kevesebb mint 4 másodperc alatt éri a mutató a százas jelzést, és az autó végsebessége is hasonlóan jó értéket mutat: 330 km/óra.

A Koni szállította a Spykernek az állítható magasságú futóművet. Természetesen lecserélték az utcai autók fékeit is. Előre 6 dugattyús alumínium féknyergek kerültek, míg hátul 4 dugattyús megoldását találhatunk. Nagyobb féktárcsákat szereltek a Double 12-be előre 356, hátra 330 milliméteres tárcsák kerültek.

A műszerfalról lehet állítani a fékerő elosztást az első és hátsó tengelyek között.Bár a felnik hasonlóak az utcai autókra szereltekkel, a versenyeknek megfelelően egy csavaros megoldással rögzítik a 18 colos magnézium felniket.