Megújult a BMW 3-as sorozat
A BMW mérnökei szerint a BMW hármas kombi és limuzin megújulása azt a célt szolgálja, hogy a különböző közönséget megcélzó autók egymástól jól elkülöníthetők legyenek, mégis elsőre látszódjon rajtuk, hogy azonos szériába tartoznak.
Ennek megfelelően a tavaly bemutatkozott 3-as Compactot kicsit vidámabb, bohókásabb külsővel, de a limuzinéval és a kombiéval teljesen megegyező komoly belsővel vértezték fel. A kabrió és a kupé továbbra is az eredeti külsővel él tovább, míg a kombi és a limuzin egyedi orr-kialakítást kap. A hátsó lámpatestek formája nem, csak a féklámpa elhelyezése változott. A belső térben végrehajtott módosítások nem jelentősek. A modellfrissítés keretében változott még az autók kerékfelfüggesztése is.

Korábban a 3-as limuzinhoz és kombihoz rendelhető legkisebb dízelmotor közvetlen befecskendezéses, de nem közös nyomócsöves rendszerű volt. Ezt egy 150 lóerős új dízel váltja le. A második generációs common rail befecskendezést alkalmazó motor legnagyobb forgatónyomatéka 330 Nm. Az új dízelmotor a limuzinban és a kombiban 320d, a Compactban 320td jelzéssel rendelhető. Csak a 3-as limuzinban lesz rendelhető egy 115 lóerős, 318d jelzésű dízelmotor is, amely a korábbi dízel csökkentett fogyasztású változata. Legnagyobb nyomatéka 265 Nm.

Benzinmotorok terén is kínál újdonságot a bajor gyár. A 3-as széria mindegyik modellje rendelhető egy új 318i jelzésű, 2.0 literes motorral. A benzinmotor 143 lóerőt teljesít, legnagyobb nyomatéka 200 Nm.

A modellfrissítést követően felárért rendelhető lesz a 325i, 330i limuzin és kupékhoz az M3-asban már bemutatott SMG (Sequenzielle M-Getriebe – szekvenciális M-váltó) soros kapcsolású hatfokozatú váltó. A fokozatok a kormánykerékről is kacsolhatók.
A DSC (Dynamic Stability Control) elnevezésű menetstabilizáló elektronika szériafelszereltségként jár a 2002-es modellévű 3-as BMW-kbe. Hazánkban még nem biztos, hogy alapáras lesz a menetstabilizáló.

A BMW X5 terepjáróban már elérhető HDC (Hill Descent Control – lejtmenet szabályozás) rendelhető lesz az összkerékhajtású 3-asokban is. A rendszer meredek lejtőn lehajtva a fékpedál folyamatos taposása nélkül sem engedi felgyorsulni az autót egy bizonyos sebesség fölé.

A BMW-k közt elsőként a Compacton bemutatott bi-xenon fényszóró a többi hármason is szerepel majd extralistán. A bi-xenon-nál nem csak a tompított, hanem a távolsági fényszóró is xenon rendszerű.

A megújult BMW 3-as sorozat az októberi Budapesti Autókiállítás után már hazánkban is megvásárolható lesz. Áráról még nincs információ, de az importőr tájékoztatása szerint az árváltozás nem lesz jelentős.