Lóerőben gazdag modellek a Fordtól
Az idei tavaszi Genfi Autókiállításon már bemutatták a Ford Focusok legerősebb változatát, a Focus RS-t. A vezess.hu március végén már részletesen beszámolt az új Ford érkezéséről. Az RS 220 lóerős turbófeltöltős motorja 6.5 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre a háromajtós Focust. A száguldás egészen 225 km/óráig tarthat. Maximális forgatónyomatéka 300 Nm.

Míg a Focus RS csak kis példányszámban, kiválasztott piacokon értékesített utcai raliautó, addig a Focus ST170 a hétköznapi vezetők sportos Focusa lehet. Amerikában már az év elején bemutatták a 170 lóerős Focust, SVT néven, az európai debütálásra azonban szeptemberig kellett várni. A Focus ST170 már a megújult Focusra épül, így új az autó orr-kialakítása.

A kétliteres Duratec motor legnagyobb teljesítményét 7000-es fordulaton adja le. A motor ugyanaz az erőforrás, amelyik a 130 lóerős Focusban is termeli az erőt. A 40 lóerős többletteljesítményt többek közt folyamatosan változó szívócsőhosszal, és szelepvezérlési idővel érik el.
A beható munkálatoknak köszönhetően a kétliteres motor nyomatéka 195 Nm 5500-as fordulatnál, amiből 190 már 2500-as fordulattól rendelkezésre áll.

A 170 lóerős teljesítmény hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül jut az első kerekekre. A 17 colos könnyűfém felnin gördülő sport Focus 8.2 másodperc alatt sprintel 100-ra, végsebessége 215 km/h.

A három- és ötajtós karosszériával is megvásárolható Focus ST170 számos külső és belső részletben tér el a széria Focustól. Vadabb a hűtőrács és egyedi a köralakú ködlámpa is.

Jobb oldaltartásúak a bőrbetétes sportülések és bőrhuzatot kapott a kormánykerék is. Felárért Recaro ülések rendelhetők. A fém pedálkészlet is fokozza a sportos érzetet. Nem csak a pedálkészleten találkozhatunk fémmel, fémből készül a sebességváltókar gombja, és az ajtók kilincse.

Eggyel nagyobb osztályban is kínál sportos modellt a Ford a versenybenzinnel befecskendezett úrvezetőknek. Az előző Mondeo generációra épülő ST200 mintájára már Genfben bemutatták a Mondeo ST220 tanulmányautó változatát, de csak limuzin karosszériával. A korábbi modellhez hasonlóan a Mondeo ST220 is kapható lesz négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával is. Frankfurtban az utóbbit mutatták be, immár szériaéretten. A Focus ST modellhez hasonlóan a Mondeo ST-t is könnyen azonosítani lehet majd vagány külső és belső elemeiről.

A 243 km/órás végsebesség elérésére képes Mondeo legizgalmasabb része a motortérben lapul. A 3.0 literes V6-os motor az autó nevéhez illően 220 lóerőt termel. A maximális teljesítmény 6000-nél, míg a 275 Nm-es legnagyobb nyomaték 4750-es fordulaton jelentkezik. Mindössze 7.4 másodpercig kell gyötörni a gázpedált és a váltót, hogy a csúcs Mondeo elérje a 100 km/órás tempót. Az égéstermékek krómozott dupla kipufogón keresztül jutnak a külvilágba.
A 15 milliméterrel leültetett Mondeo 18 colos könnyűfém felnijeire peres, 225/40-es gumikat húznak.