A közeli és távolabbi jövő Mitsubishi tanulmányautói
„Jelen, holnap és jövő” címmel mutatja be tanulmányautóit a Mitsubishi a Tokiói Autókiállításon. A tanulmányautókkal a Mitsubishi új korszakát kívánja bevezetni, melyek már új design szerint készülnek, Olivier Boulay vezetése alatt. Az új modellekkel a Mitsubishi az unalmas, de jó autóktól az izgalmas és jó autók felé kíván elmozdulni.

Holnap címszóval két modellt mutat be a Mitsubishi Tokióban. Azért kapcsolódik a holnap szó a két japán modell, mert az autók a közeljövőben akár gyártásba is kerülhetnének. A CZ2 és CZ3 Tarmac a közeljövő kompakt autó lehetnek a gyár elképzelése szerint.

A CZ2 3,8 méteres hosszával a kisautók táborában hódíthat. A 2,5 méteres tengelytáv nagy belső teret sejtet, amely a gyár szerint igen jól variálható. A kisautót 1.3 literes 16 szelepes változó szelepvezérlésű benzinmotor hajtja, CVT váltón keresztül, mivel a városi autóhoz a tervezők szerint ez passzol.

Két centivel hosszabb, így szintén kisautós méretű CZ3 Tarmac tanulmányautó már sokkal izgalmasabb motorral mutatkozik be. Az autó 1.5 literes közvetlen befecskendezésű benzinmotorja mind a négy kereket hajtja. A sebességváltással itt sem a pilótának kell foglalkoznia, mivel a CZ3 is CVT váltót kap.

A másik két tanulmányautó a közeljövőben biztosan nem valósul meg. A 4,16 méter hosszú, alsó középkategóriás méretű S.U.P. (Sports Utility Pack) egy emelt hasmagasságú szabadidőautó. Az autó formájánál sokkal izgalmasabb a hajtása. Az első kerekeket benzinmotor hajtja automatizált kézi váltón keresztül, ami azt jelenti, hogy elektronika nyomja ki a kuplungot és kapcsolja a kívánt fokozatot. A hátsó kerekeket viszont egy-egy elektromos motor hajtja, így valósítva meg az összkerékhajtást.

A 4,9 méter hosszú Space Liner leginkább egy űrsiklóra emlékeztet. A Mitsubishi mérnökei azt kívánják bemutatni az autóval, hogyan lehet a belső teret másképpen használni, mint a korábbi autóknál. A másik három autóhoz hasonlóan a Space Liner is négyszemélyes, ülései egyenként állíthatók, így mindegyik utas kényelmesen elhelyezkedhet a hatalmas láb- és fejteret nyújtó belsőben.

Az autó első ajtajai előre, a hátsók hátra nyílnak, így nincs szükség B-oszlopra, és könnyebb bejutni az utastérbe. A drive-by-wire rendszert, amikor a mechanikus mozgások helyett elektromos jelek közvetítik a vezető parancsait, nem csak a féken és a gázon használják, hanem a kormányzáson is, így a kormánykerék a jobb- és bal oldalon is használható, mivel nincs hagyományos kormányoszlop.