Haladás közben természetesen ugyanúgy viselkedik a DMT mint bármely hagyományos autó, persze egy-két újdonsággal megspékelve. Ilyen a távolságfigyelő automatika, amely nem engedi, hogy túl közel kerüljön az autó az előtte haladóhoz, ami jól jöhet autópályán és parkoláskor is. Tolatáskor a tetőn elhelyezett érzékelők pásztázzák a területet. E mellet a kis kamerával adott képet a műszerfalon elhelyezett kijelzőn a vezető is láthatja. Igen magasra építették a kétszemélyes utasfülkét, amelyből nagyon jól ki lehet látni. Szinte teljes egészében nyitható a tető első része, amelyet több kisebb üveglapból álló napfénytető borít.
Álló helyzetben az autó hátsó része kapja a hangsúlyosabb feladatot. Ezt a részt nem áruszállításra találták ki, hanem a szabadidő eltöltésére, de alkalmassá tehető irodának is.
Különleges kialakítású az autó műszerfala. Amikor áll a Toyota DMT, csak egy fénylő fekete lemez látható az első szélvédő tövében. A gyújtást ráadva életre kel a digitális kijelzőkből álló hatalmas egység. Az autót ugyanúgy lehet elindítani, mint a az új Renault Lagunákat, tehát a kódkártya behelyezése után egyetlen gombnyomás, és életre kel a DMT.
Középre kerültek a műszerfal hagyományos elemei, a digitális fordulatszámmérő és a kilométeróra. Középen egy kis, asztalszerű részen találhatók a légkondicionáló és a képernyők kezelőszervei. Az „asztalt” egyszerűen le lehet billenteni a műszerfal alá, így teljesen átjárhatóvá válik az elülső rész. Ha felhajtjuk az ülések karfáit, akkor szabaddá válik az út a hátsó részbe. Ide bejuthatunk az oldalsó toló- vagy a hátsó dupla ajtón át is. A megfelelő fénymennyiségre nagy hangsúlyt fektettek a Toyotánál, ezért a méretes üvegfelületek mellet számos lámpával is ellátták a DMT hátsó részét.