A Detroiti Motorshown debütált autót nehezen lehet kategóriába sorolni. A ccX (Concept Coupe Crossover) névre keresztelt tanulmány kupé jellegű karosszériát és egyterűsen variálható belső kialakítást kapott. Mindehhez egy igen sportos motor és futómű párosul. Az autó orrába épített 2,4 literes motor négyfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket. A 18 colos könnyűfém felnikre 225/45-ös gumiabroncsokat szereltek.

A tanulmányautó két részből álló üvegteteje az első szélvédődőtől egészen a hátsó lökhárítóig tart. A két üveg négy-négy darabból áll és harmonika-szerűen nyílik előre, illetve hátra.

Az utastér négyszemélyes, és a hátsó ülések használaton kívül teljesen előre tolhatók. A sebesség- és fordulatszámmérőt a vezető elől a középkonzol fölé költöztették és kék megvilágítást kaptak. A középkonzol hétcolos kijelzője nem csak a hifi beállításait és a navigációs rendszer adatait jeleníti meg, hanem a DVD lejátszón keresztül filmet is lehet rajta nézni. A könnyű beszállást segíti, hogy az ajtók érintésre nyílnak.

A tanulmányautót ugyan japánban tervezték, de Olaszországban valósították meg. A ccX célközönsége a 25-30 éves amerikai fiatalok, akiknek eddig a Toyota nem igazán tudta eltalálni az ízlését. Néhány hónapja ezért bejelentették, hogy új márkanevet vezetnek be az amerikai piacra a Toyota és a Lexus mellett, mely márkanév alatt főként fiataloknak szóló autókat értékesítenek majd. Az új autók eladását nem márkakereskedésekben, hanem főként az interneten kívánják majd bonyolítani.