Bár le sem tagadhatná BMW mivoltát, a CS1 kabriótanulmányt közelebbről megvizsgálva igazán egyik korábbi BMW-re sem hasonlít. A jelenlegi legkisebb 3-as sorozatnál is rövidebb, de mégis négy utasnak kényelmes kabrióval újabb méretosztályba kíván betörni a BMW.

A CS1 övvonala folyamatosan emelkedik. Az összbenyomás nagyon sportos, de egyben elegáns is. A fényszóró közös, átlátszó bura alatt kapott helyet és a BMW 5-ös illetve 7-es sorozaton megismert módon karika világít a fényforrás körül. Hátul is kör alakúak a lámpák, de itt LED-ek világítanak.

Hatalmas, 18 colos könnyűfém felniket szereltek a tanulmányautóra, melyek mögött jól látszódnak a belső hűtésű tárcsafékek. Előre 335, hátulra 300 mm átmérőjű tárcsák kerültek.

A BMW 7-eshez hasonlóan a CS1 kezelőszerveit is az iDrive rendszerben lehet működtetni. Ez a pogácsa méretű kapcsoló nyolc irányba nyomkodható és erről vezérelhető az automatikus sebességváltó, a fűtés-szellőzés vagy a hifi berendezés.

A CS1 hajtási módja a BMW hagyományokat hordozza. Az 1,8 literes Valvetronic motort az autó orrában, hosszában építették be, és a hátsó kerekeket hajtja. A CS1-ben is szereplő SSG (Sequential Sports Gearbox) sebességváltót a BMW 3-as Coupéban mutatták be tavaly.