Újdonságok a Genfi Autószalonról 2. rész
A Kia a Sorentóval a sportos szabadidőautók táborába kíván betörni. A koreai gyár a Sorento ellenfeleként nemes egyszerűséggel a Lexus RX 300-at és Mercedes M-osztályt nevezte meg. A Sorento formáján erősen érződik a szegmens legjobbjainak hatása, mindenesetre a koreai versenyző valószínűleg főként kedvező árával édesgetheti magához a vevőket.

A vonzó külső és belső design-nal megtámogatott Sorento három motorral választható: két benzinessel és egy dízellel. A 2,4 literes benzinmotor 139, a 3,5 V6-os 195 lóerős, míg a 2,5-es dízelmotor 140 lóerőt termel. Az autóhoz automatikus és kézi sebességváltó is választható. A motorok teljesítménye két- vagy összkerékhajtáson keresztül jut a talajra. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengúkaros felfüggesztéssel rendelkező Sorento futási kultúrájára a gyár szerint garancia, hogy a Porschéval közösen fejlesztették.

A Daewoo már több autókiállításon is kiállította új kisautóját, a Kalost. A korábbi feltételezésekkel ellentétben a Kalos sem a Matizt, sem pedig a Lanost nem váltja le. A méretei alapján az Opel Corsa vagy a Ford Fiesta ellenfelének szánt kisautó különösen vonzó tulajdonsága lehetne a hazai piacon, hogy lépcsőshátú karosszériával is választható. Ez a karosszériaforma egyébként épp itt, a Genfi Autószalonon debütált.

A lépcsőshátú Kalos csomagtere 320 literes, ami 120 literrel nagyobb az ötajtós ferdehátúénál. A Kalos az európai piacra az év második felében érkezhet meg 1,2 és 1,4 literes benzinmotorral. Ára a nyugat-európai piacokon várhatóan 10 ezer euró, azaz 2,5 millió forint körül alakul.

A Kalos mellett a Koreában Magnus néven futó nagyautót is bemutatta Genfben a Daewoo. Az Európában egyelőre V222 kódnéven futó Daewoo létrehozásában az ItalDesign segítségét kérték a koreaiak. A Daewoo szerint így a Magnus tökéletesen hely tud majd állni a legnevesebb ellenfelekkel szemben is. Az autó négy- és hathengeres kétliteres benzinmotorral rendelhető. A kisebb hengerszámú 132 a nagyobb 141 lóerős.

A Suzuki a Genfi kiállításra a hazánkban alárendelt szerepű Liana lépcsőshátú változata mellett kiállította az új Suzuki Altót is. Az Alto most először szerepelt a nagyközönség előtt. Az Alto elődjénél jóval terebélyesebb, de még így is kisebb, mint a nálunk igen népszerű Suzuki Swift. Az Alto kifejezetten vonzó külső formája unalmas belsőt takar. A középkonzoli kapcsolók szinte egy az egyben kerültek át a Swiftből.

A Hyundai a Genfi Autószalonon tartotta kisautójának világpremierjét. A Hyundai Getzben, haladva a kor szellemével az egyterűk magas belterét ültették át kisautós méretekre. A megoldás egy igen tetszetős kisautót eredményezett. Ráadásul a tervezők fantáziája nem fogyott el a külső megalkotásakor, a Getz belső kialakítása fiatalos és divatos. A korszerű építési módnak köszönhetően a Getzben elöl-hátul nagy a hely.