RRS Octavia - A Skodák királya?
RRS Octavia - A Skodák királya?
Fotó megosztása:
Bőr/alcantara huzatúak a Recaro ülések
Bőr/alcantara huzatúak a Recaro ülések
Fotó megosztása:
A kis bal oldali tükör az angol változatról való. Hátulról is látszik, hogy ez nem a 60 lovas ezernégyes
A kis bal oldali tükör az angol változatról való. Hátulról is látszik, hogy ez nem a 60 lovas ezernégyes
Fotó megosztása:
A széria RS-nél 161 lóerővel erősebb a Riechert-Racing Octavia RS
A széria RS-nél 161 lóerővel erősebb a Riechert-Racing Octavia RS
Fotó megosztása:
A végsebesség akár kicsivel 270 km/óra feletti is lehet
A végsebesség akár kicsivel 270 km/óra feletti is lehet
Fotó megosztása:
Nem adott meg adatot a végsebességre és a gyorsulásra a Riechert-Racing. Becslésünk szerint 5,4 másodperc alatt gyorsulhat százra
Nem adott meg adatot a végsebességre és a gyorsulásra a Riechert-Racing. Becslésünk szerint 5,4 másodperc alatt gyorsulhat százra
Fotó megosztása:
A teljesítménynövelés adja az autó lényegét. Speciális kipufogó-leömlővel, nagyobb kapacitású szívócsővel, nagy turbóval, nemesacél kipufogórendszerrel és alapos töltőlevegő-hűtéssel érték el a széria RS-hez viszonyított 161 lóerős növekedést. A motortuning további eleme például az egyik
töltőlevegő-hűtő helyére épített olajhűtő, az óriási középső levegőbelépő-nyílás mögötti töltőlevegő-hűtő, a kettős katalizátor. A motortuning az mtm-től érkezik. Az Octaviához az 1,8 literes motornak az Audi TT-ben szolgáló 225 lovas változatát vették alapul.
Ebből a motortípusból jelenleg az mtm-nél kihozott 341 lóerős teljesítmény a legnagyobb, amit szériaautóban kihoznak. Az mtm nemcsak motortuningjairól ismert, hanem a lakkozott, fényezetlen karosszériával kínált A8-as Audikról is. Ezek nyers alumíniumkarosszériája látványra megegyezik az Audi ASF tanulmányéval.
Az Octaviának kevés presztízse van autópályán. Ezen részben xenon fényszóróval segíthetünk. Sötétben egy xenonos villantás a távolból már hatásos lehet. Ha 250 felett kitartóan követjük az előttünk haladót, biztosan meggyőzhető, hogy ez nem az ezernégyes, 60 lovas változat optikai tuninggal.
Az eredeti kuplung nem bírná ki a 430 Nm-es nyomatékot. Sachs kuplungot alkalmaznak és reszeltek a lendkeréken is. A fék és a futómű is felnő a teljesítményhez. A versenyfékek az AP-től érkeznek, a lyuggatott féktárcsák átmérője 330 milliméter. Minden keréknél négydugattyús féknyereg van. A futóműben is alaposak a változtatások. Húzó és nyomó fokozatban is állítható a változtatható magasságú Bilstein sportfutómű, a kanyarstabilizátorok a hathengeres Golfból jönnek.
A műszerezettség a középkonzolra szerelt olajhőmérséklet-mérőt és turbónyomás-mutatót is tartalmaz. Belül Recaro bőr/alcantara versenyülés feszít. A kis külső tükröt bal oldalra az angol változatról vették át. A karosszériatuning is teljes, minden elem a karosszéria színére fényezett. A felnik 8×19 colosak, a Dunlop SP 9000 gumik mérete 235/35.