Az első tetőoszlop elég vaskos, ami nem használ az áttekinthetőségnek. Az átláthatóságban hátul sem jobb a helyzet, a vastag C-oszlop nehézzé teszi a tolatást. 341 literes térfogatával a csomagtartó az alsó középkategóriában átlagosnoak számít. A tér kihasználhatósága kedvező. Az üléstámlák alapáron osztva lehajthatók, amivel a kategóriában kiemelkedően nagyra, 1328 literesre nő a poggyásznak jutó hely.
A kezelőszervek és kapcsolók könnyen használhatók. Az utastérben használt műanyagok minősége általában jó. Kifejezetten értékes részletmegoldás a krómozott fém kilincs. A hűvös, valódi fém kilincset jól esik megfogni.
Az üléshelyzet jó. A tengelyirányban és magasságában is állítható kormány a praktikusan megoldott ülésmagasság-állítással mind a kényelmes elhelyezkedést segíti. Az első ülések kényelme nagyon jó, ülőfelületük magas embereknek is elég hosszú. Hátul is komfortos ülésen utazhatnak a bent ülők.
A rugózási kényelem nem nő fel az ülésekhez, amiben jelentős szerepet játszott a tesztautóra szerelt, 16 colos könnyűfém kerék. Az alacsony keresztmetszetű gumiabroncsokban nem sok úthiba veszik el, de a rugózás maga nem maradna el a kategória átlagától. Hosszú utakon az utazás kényelmét meghatározó tényező a motorzaj. A finoman működő HDi motor csekély zajjal és elhanyagolható vibrációval működik.
A kétliteres, közös nyomócsöves dízelmotor literteljesítménye alulról súrolja a modern turbódízelek átlagát. A 107 lóerős motor különlegessége a a 607 HDi-ből ismert, több díjjal kitüntetett részecskeszűrő. A 307-es karosszériáját könnyen és lendületesen viszi a motor. Egyenletesen húz, kis gázzal indulva sem akar lefulladni. Jól és kis erővel kapcsolható a sebességváltó, a váltókar akadozás nélkül jár a fokozatok között. A kiegyensúlyozott karakterisztika velejárója, hogy nem táltosodik meg a turbó feléledésével annyira, mint a kihegyezettebb motorok. Mindig van hova nyúlni a teljesítményért, a jó rugalmasság az aktív biztonságot is javítja.
A biztonságért nagyon sokat tettek a francia konstruktőrök. A 307 kiváló eredményt ért el az EuroNCAP törésteszten. A kényelmi extrákkal is bőkezűen felszerelt dízel 307-es teljes biztonsági felszereltséggel kapható. A csak Premium kivitelben értékesített 107 lovas dízelben széria a menetstabilizáló elektronika, az oldal-, a függöny- és a két első légzsák. Az első légzsákok két fokozatban nyílnak, ráfutásos balesetnél aktív fejtámlák óvják az elöl ülők életét. A jó lassulást produkáló fékrendszert blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztó és fékasszisztens egészíti ki.
Alsó középkategóriás autóban szokatlanul gazdag felszereltséget kínál a tesztelt 307 HDi 110. Az említett biztonsági extrák mellett alapáras az automata légkondicionáló, a hat hangszórós, CD-váltós rádió, a könnyűfém kerék, az első elektromos ablakemelő, a motoros tükörállítás és a ködlámpa. A rendkívül gazdag felszereltség mellett a 307 egyik aduját a megfizethető extrák adják. 70 000 forint az autó bezárásakor automatikusan behajló tükör és a hátsó elektromos ablakemelők felára, fűthető első ülés és fényszórómosó 60 000 forintért kapható a téli csomagban.
A 307-es minden körülmények között megbízható úttartást kínál. Igen kiegyensúlyozott az útfekvés, hirtelen kormánymozdulatokat is könnyen megemészt a futómű. A jóindulatú autó kormányozhatósága kifejezetten jó. Csekély erő kell a kormányzáshoz, de a könnyűség nem megy a pontosság kárára. A közvetlen szervokormánnyal pontosan irányítható a 307-es.
Ennyi jónak megkérik az árát, de a 307 Premium HDi 110 nem vészesen drága. Alapára 4 850 307 forint, ami magas, de elfogadható a kiváló felszereltség tükrében. Az általános garancia még mindig csak egy év, az átrozsdásodás elleni már jobb: 12 év. A dízelmotoros tesztautó 100 kilométeren 7,1 litert fogyasztott, ami kitűnő. Városban sem kell 7,5 liternél többel számolni, országúton és autópályán nem elérhetetlen az 5-5,2 literes fogyasztás.