És az autó megszületett, versenykönyvébe a Ford Focus ralikrossz nevet vésték be. Súlyát nem tudjuk, teljesítménye viszont 500 lóerő lesz, ha valódi versenyen áll rajthoz. A teszten most „csak” körülbelül 460 ló állt bevetésre készen. Az erő forrása az autó elejében lapul, egy kétliteres, hosszában beépített Cosworth motor személyében. A motor ékessége a hatalmas Garrett turbó, mely biztosítja az óriási teljesítményt. Innen az erő összkerékhajtáson keresztül jut a talajra.
Hogy az autó képességeiről mi is meggyőződhessünk, utólag egy jobboldali ülést is beeszkábáltak a ralikrossz autóba a teszt előtti este folyamán. Az első kört még utas nélkül tette meg Péter a Rábaring aszfaltján, ám a kör igen rövidnek bizonyult, két kanyar után visszafordult az autóval. Leírhatatlan rémület lett úrrá rajtam, persze a szerelőkkel ellentétben nem a pilótáért vagy az autóért aggódtam, hanem azért, hogy megint lemaradok egy körről. Szerencsére hamar kiderült, hogy nem technikai problémáról van szó, hanem arról, hogy a széles cipőben Péter egyszerre nyomta a gázt és a féket. Gyors cipőcsere után jöhetett a következő kör.
A többi körben már úgy viselkedett az autó, ahogy a teszt előtt várták, komoly probléma nem fordult elő, csak kisebb hibák léptek fel. Az én körömben például a szervokormány olaját vezető cső egyik hollandere mondta fel a szolgálatot. Az utolsó kört egy kisebb baleset lassította. Egy látványos bukkanón kicsit soknak bizonyult a tempó, és földet éréskor már helyet cserélt az autó eleje és hátulja. Szerencsére az árok még időben megfogta a Fordot, így nem esett komoly kár sem a kocsiban, sem az utasokban.
„Összességében nagyon elégedett vagyok az autóval, minden úgy történt, ahogy elterveztük. Az a legjobb, hogy a Focus úgy viselkedett, ahogy előre kiszámítottuk. Komoly gond szerencsére nem jött elő, a kisebb problémák beleférnek a tesztidőszakba.” – mondta el a tesztelés végén Kotán Péter. „Ha három évvel ezelőtt látom a mostani Focust, nagyon elégedett lettem volna, ám most már látok olyan részeket, ahol lehetne javítani.” – tette hozzá a pilóta.
A nyolcszoros magyar bajnok Kotán Péter úgy építette a Ford Focust, hogy a nemzetközi mezőnyben is versenyképes legyen. Reményei szerint az év végi összesítésben beférhet az első 10 közé az Európa-bajnokságon. Az első verseny Ausztriában lesz, a május 4-i hétvégén. A csapat elképzelése szerint néhány magyar futamon is látható lesz majd az autó, de csak akkor, ha nincs ütközés az EB futammal. Idén várhatóan négy-öt magyar versenyen indulnak el.