Mazda6, a családbarát MX-5
Az autógyárakat sokféle szempont szerint lehet csoportosítani. Az egyik felosztásban a jó autókat gyártó, de veszteséges és a kevésbé színvonalas termékekkel nyereséget elérő cégek állnak egymással szemben. Az elsőre sokáig jó példa volt a Mazda. A cég évekig veszteséges volt, pedig igazán jó autókat készít.

A Fordhoz tartozó japán gyárnál már a Mazda6 bevezetése előtt fordulat állt be az üzleti eredményekben, mivel újra nyereséges a vállalat. A sportos középkategóriás autóval új típusjelzéseket vezet be a cég. A Mazda mögött álló szám jelzi majd a modell méretét. A Demio utóda lesz a Mazda2, a nagy egyterű MPV-ből pedig Mazda8 lesz.

A Mazda6 a középkategóriás 626-ost váltja le. Három változatban gyártják, kapható lesz limuzin, ferdehátú és kombi. A karosszéria vonalaiból sugárzik az erő és a dinamika. Nagyon kevés ennyire sportos külsejű autót találni a középkategóriában. Markáns az ötszögű hűtőráccsal jellegzetessé tett orr, igen lendületes az emelkedő övvonal. Nem sok gyártó alkalmazza, pedig nagyon jót tesz a külsőnek a sárvédők erőt sugalló domborítása.

A formai változások miatt a Mazda6 inkább az Alfa 156 vagy a Lexus IS 200 jellegű autókhoz áll közel, nem pedig a klasszikus középkategóriás családi kocsikhoz.

Minden irányban sokat nőtt a Mazda6 a 626-tal összehasonlítva. A helykínálatot meghatározó tengelytáv 65 milliméterrel nagyobb, a teljes hossz kilenc centimétert nyúlt. Jóval szélesebb elődjénél a középkategóriás újdonság, a különbség 7 centiméter. A limuzin csomagtere igen tágas, kereken fél köbméteres. A kombié kicsit nagyobb, a ferdehátúé hajszálnyival kisebb, de mindháromban bővíthető az ülések lehajtásával.

Igényes futóművet tervezett új autójához a Mazda. Ritka az elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és a hátsó többlengőkaros megoldás sem általános. A design sugallta sportos vezethetőséget közvetlenre áttételezett, ütközéstől ütközésig kevesebb mint hármat forduló kormánnyal hangsúlyozzák. Első ránézésre nem látszik, de a 2,3 literes európai csúcsmodell a Jaguárokhoz hasonló dupla kipufogót kap.

Európában ötféle motorral jelenik meg a Mazda6. A három benzines a piaci bevezetéstől kapható, a két saját fejlesztésű dízel csak később lesz megvásárolható. A benzinmotorok között az egy-nyolcas az alapmodell. Teljesítménye 120 lóerő. A következő motor egy 141 lovas kétezres, fölötte pedig egy 2,3 literes benzines áll 166 lóerővel. A két dízel hengerűrtartalma egyaránt két liter, csak teljesítményükben különböznek. A nyomaték megegyezik, 310 Nm, a teljesítmény 120 illetve 136 lóerő.

A 626-ost inkább racionális megfontolásból vásárolták oly sokan, mivel megbízható, kényelmes és tágas autó. A Mazda6 feladata, hogy a tulajdonosok érzelmeire hatva az észérvekkel elérhetőnél erősebb kapcsolatot teremtsen a márka és a vevők között.

A sportos karosszériába és belső térbe könnyű beleszeretni, ráadásul a hazai importőr szenzációs alapárral nehezíti meg a konkurencia életét. A legolcsóbb Mazda6 induló ára ötmillió forint, ami egy 120 lóerős, idén júniusban bevezetendő japán autóért nagyon kedvező összeg. Magyarországon kezdetben három kivitelben és három benzinmotorral lesz kapható az autó. A listaárak várhatóan 5 és 7,1 millió forint között szóródnak.