Az MNASZ (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség) a 2002-es évadra néhány újítást vezet be, ezek közül a legjelentősebb, hogy összevonják az F és a H csoportot. Az Opel Astra kupa gyakorlatilag nem változik, de a média képviselői még nagyobb szerepet kapnak, hogy közelről is megízlelhessék a versenyláz ízét. Az Opelek széria 1.6-os motorral vannak felszerelve, a tuningolás csupán a futóművet és a kipufogórendszert érintette. Az autónak így nagyobb a hangja, mint az ereje. Joggal hihetnénk, hogy egy 500 lóerős WRC közeledik a kanyarból, pedig „csak” egy sodródó Astra Classic tűnik fel. Korántsem szabad azonban lebecsülni ezt a versenygépet. A slick gumik helyett széria abroncsokkal szerelik fel őket, de a kanyarokban látványos erőcsúsztatásokba lehet kényszeríteni az autót.
A 2002-es évadban hat hétvégén két-két futamot rendeznek. Három hétvégén a Hungaroringen, egy-egy alkalommal pedig Pécsett, Parádon és a Rábaringen állnak rajthoz a versenyzők. Ezek közül a Rábaringi ígérkezik a legizgalmasabbnak, mivel itt eddig nem rendeztek futamot. A Győr környéki pályán úgynevezett „vízszintes hegyi versenyt” rendeznek. A sajátságos földrajzi adottságok miatt ebben a térségben nem lehet hegyi versenyt rendezni, a Rábaringen a pálya- és a hegyi versenyek keverékét adja.
Május 5-ét követően május 17-19 közt, Pécsett, június 28-30 közt a Rábaringen, július 19-21 közt Parádon, a szeptember 6-8-i és 27-29-i hétvégén pedig a Hungaroringen rendeznek gyorsasági versenyt.