Hamann Range Rover
Egyelőre a Rover külsején csak annyit változtattak a Hamann Motorsportnál, hogy a felniket lecserélték. Ez azonban nem egy szimpla átszerelés, mivel a gyári papucsok helyére a Hamann Motorsport gyönyörű 10.5×22 colos többrészes PG3 típusú felnijei kerültek. A megfelelő tapadásról elöl és hátul egyaránt 285/30 ZR 22 Goodyear gumik gondoskodnak. Ezek azonban csak aszfalton javítanak a tapadáson, terepen éppen ellenkezőleg, rontanak rajta. A közeljövőben várható, hogy nagyobb átalakítást is végrehajtanak Hamannék a Range külsején, addig sajnos be kell érniük a vásárlóknak a nagyobb kerekekkel. Valószínűleg azonban kárpótolja őket a cég teljesítménynövelő kúrája a várakozásért.

Mind a 4,4 literes benzines, mind a 3000-es dízel erőforrás teljesítményét megnövelték, hogy sportosabb mozgásra bírják a terepjárót. A Td6-os motornál „egyszerűen” új vezérlőelektronikát alkalmaztak, aminek köszöngetően megnőtt a turbónyomás és változott a motorba jutó üzemanyag mennyisége is. Az átalakítás után a gyári 177 lóerő helyett már 220 vár a bevetésre, míg a maximális nyomaték 468 newtonméter lett, amely már 1750-es fordulatszámnál előáll.

Komolyabb módosításon ment keresztül a benzines V8-as blokk. Felfúrták a hüvelyeket, amelyekhez természetesen nagyobb átmérőjű kovácsolt dugattyúk készültek. Természetesen ezzel még közel sem volt vége az átalakításoknak, nagymértékben kiegyensúlyozott hajtókarokkal és új főtengellyel vértezték fel az erőforrást. Összességében 4941 köbcentisre növelték meg a hengerűrtartalmat. Ezek után még finomítottak a hengerfejen és új sport-vezérműtengelyeket építettek be. Legvégül az új motorhoz optimalizálták a motorvezérlő elektronikát, hogy a gyújtás és befecskendezés is megfelelően történjen.
Mintegy 74 lóerővel lett erősebb a motor, tehát az eredetei 286 helyett immár 360 lóerő várja a vezető parancsait. A széria motor nem csekély 440 newtonméteres forgatónyomatékkal büszkélkedhetett, a Hamann erőforrás azonban ezt is túlszárnyalja, 520 newtonmétert ad le 4000-es főtengelyfordulat mellett.

Sokan megelégednek a V8-as motor gyönyörű hangjával ám akinek ez nem lenne elég, azok számára készített a Hamann Motorsport egy rozsdamentes acélból készült fémkatalizátoros sportkipufogó rendszert, amely négy 90 milliméteres krómozott véggel láttak el.

Álló helyből a 100-as tempót 8,8 másodperc alatt éri el a Hamann Range, ami 1,1 másodperccel jobb, mint a gyári érték. A maximális sebessége pedig 225 km/h, ami igen szép érték egy 2,5 tonnás járműtől. Azért, hogy meg is tudjon állni a tulajdonos, nagyobb féktárcsákat és új féknyergeket ajánl a német tuningoló.

Nem olcsó játék a Hamann Range, a motor átalakítása, 23 ezer eurót (5,5 millió forint), míg a felnikért 8100 eurót (2 millió forintot) kell a pénztárnál hagynunk.