Három liter alatt a Hyundai Accent fogyasztása
A Hyundai fogyasztási versenyén újságírók próbálhatták ki takarékosnak vélt vezetési stílusukat. Az 58 kilométeres tesztút a Velencei-tó környékén vezetett. A pályát tarkította lejtő, emelkedő, városi, országúti és autópálya szakasz is. Ennek fényében reális, hétköznapi útvonalon sikerült végig hajtani a dízelmotoros Accenttel. Az autó 1,5 literes dízelmotorjának gyári átlagfogyasztása 5,5 liter 100 kilométeren, és az országúti fogyasztás is csak egy literrel kevesebb ennél.

Ennek ellenére hárman három liternél is kisebb átlagfogyasztást állítottunk fel. Első Szécsényi Gábor, az A2 újságírója lett. Autója az 58 kilométeren 1370 gramm gázolajat fogyasztott, ami 2,81 literes átlagfogyasztásnak felel meg. Gábor a következő trükköket alkalmazta a minél kisebb fogyasztás felállításához. A jobb oldali tükröt behajtotta, hogy kisebb legyen az autó légellenállása és csak a helyzetjelzőt kapcsolta fel, a tompítottat nem. E mellett persze vezetési stílusán is változtatott ideiglenesen. Átlagban 60 km/órával hajtott, végig ötödik fokozatban.

A második helyezett Karlovitz Kristóf (Autó-motor) lett, aki 2,9 literes fogyasztást ért el úgy, hogy különösebb trükköket nem alkalmazott, egyedül a tempót és a mögötte tornyosuló kamionokat fogta vissza, amennyire csak lehetett. Kristóf próbált minél alacsonyabb sebességnél felváltani ötödikben, és közben azt is kipróbálta, hogy az Accent CRDi 38 km/órás sebességgel alapjáraton ötödikben rángatás nélkül tud haladni.

A vezess.hu-t jómagam, Nagy Gergely képviselte. 2,91 literes átlagfogyasztást produkáltam úgy, (és ezt nem büszkeségből mondom), hogy közben Szécsényi Gábort és Karlovitz Kristófot is magam mögé utasítottam, sajnos csak időben. Átlagosan 70 km/órával haladtam végig. Ennél a sebességnél a fordulatszámmérő a 2000-es alatt állt. Az Accent CRDi maximális 184 Nm-es nyomatéka egyébként 1900 és 2600-as fordulat közt érhető el. Ez a takarékos autózáskor igen hasznos, mivel már alacsony fordulaton lehet úgy feljebb váltani, hogy a háromhengeres dízelmotor nem rángatja szét az autót. A tesztúton próbáltam állandó 70 km/órás sebességgel hajtani, bár bevallom, az M7-es hosszú egyenes szakaszain néha 90 km/órás sebességet is elértem. Visszaváltásról vagy hirtelen padlógázról szó sem lehetett, mindvégig leheletfinoman kezeltem a gázpedált, úgy hogy a végére el is fáradt a lábam az erőltettet pózban. Emelkedő közeledtekor finoman gyorsítottam még jóval a bukkanó előtt, hogy felfelé már ne nagyon kelljen erőlködnie a motornak. Lejtőn aztán jöhetett a jól megérdemelt pihenés, üresbe tett váltóval. Az előre tervezett 58 helyett ugyan én 60 kilométert tettem meg a cél enyhe elvétése miatt, de ezt figyelembe vették az átlagfogyasztás kiszámításakor.

A többiek takarékos vezetési stílusát sem érheti kritika, ugyanis két versenyző kivételével mindenkinek sikerült 4 liter alatti átlagfogyasztást elérnie. Bár igaz, a négyliteres fogyasztást felállítók ketten utaztak az autóban, és a sofőrt váltva 4,01 illetve 4,18 litert fogyasztott autójuk 100 kilométeren, ami még mindig nagyon jó értéknek számít.

Az 1,5-ös CRDi Accent forgalmazását tavasszal kezdte meg hazánkban a Hyundai. A legolcsóbb négyajtós LS változat ára 2 950 000 forint. Ebben a kivitelben széria a dupla légzsák, a szervokormány és az elektromos ablakemelő. A 3 590 000 forintért kapható Accent GLS-ben már az előbbieken túl széria a blokkolásgátló, az oldallégzsák, a klíma, a könnyűfém felni, a rádiósmagnó és a riasztó is.