248 kilométer/órás végsebességével a hathengeres Vectra GTS átvette a leggyorsabb nagyszériás Opel címet a turbós Calibrától. A kisebb mennyiségben gyártott Opelek közül is csak az Omega Evolution 500 és a 377 lóerős Lotus Omega ért el nagyobb végsebességet.
A 250 kilométer/órát megközelítő csúcssebesség persze nem jelent egyet a sportossággal, ezért az új Vectra külsejét és futóművét is sportosabbra hangolták a ferdehátú kivitelben.
Az ötajtós Vectra fekete keretű fényszórókat, ráccsal borított levegőbelépő-nyílásokat, markáns küszöböket és sárvédő szélesítéseket kapott. Hátul feltűnő a lökhárító alól kilógó kipufogó, a sötét lámpabura és a GTS embléma.
A 3,2 literes V6-os oldalanként egy-egy kipufogóval dobja fel az autó farát. Úgy tűnik, hogy a jobban motorizált modelleknél divatba jön ez a megoldás, például az Audi A4, a Jaguar X-Type és a Mazda6 erősebb motorváltozatai is dupla kipufogót kapnak. Eltérés még az alapmodelltől a az első lökhárító oldalsó levegőbelépője.
Az utastérben a háromküllős sportkormány, a metálhatású díszléc és a műszerek újratervezett hátlapja különbözteti meg a Vectra GTS-t a limuzintól.
Négy motorral lesz kapható a ferdehátú Vectra, köztük egy dízellel. A 2,2 literes turbódízel 125 lóerős, legnagyobb nyomatéka 280 Newtonméter. Dízelmotorral 10,8 másodperc alatt gyorsul százra a Vectra GTS, végsebessége kézi váltóval 206 km/óra.
A Vectra limuzin 100 lóerős alapmotorja nem lesz kapható a GTS-hez, csak az 1,8 és a 2,2 literes benzinesek. Előbbi 122, utóbbi 147 lóerős. A kisebb motorral 11,2 másodpercig tart a százra gyorsulás, az erősebbel ehhez 10,2 másodperc elég. A 2,2-es Vectra végsebessége 216 kilométer/óra.
Az Opel Omegából átvett 3,2 literes hathengeres 211 lóerős. Ezzel a motorral már sportos menetteljesítményekre képes a Vectra GTS. Kézi váltóval 7,5 másodperc elég nulláról százra, a végsebesség pedig 248 kilométer/óra. A benzinmotorok mindegyike megfelel az Euro 4 normának.
Vezethetőségüket tekintve a gyengébben motorizált változatok is sokat nyújtanak. A méretéhez és súlyához képest igen agilis Vectra limuzin futóművét 20 milliméterrel leültették, a rugók és a lengéscsillapítók karakterisztikája is más, mint a négyajtósban. A kormányzást is közvetlenebbre vették a négylengőkaros hátsó futóművel gyártott autóban.
Az aktív biztonságot szolgálja az ESPPlus, amely egyszerre három kereket is képes fékezni az autó stabilitását megőrzendő.
Minden sportossága ellenére a Vectra GTS-nél is fontos szempont volt az üzemeletetési költségek lefaragása. A benzinesek szervizperiódusa a használattól függően két évre, vagy 30 000 kilométerre is kitolódhat. A dízelek még ennél is nagyobb távolságot tehetnek meg kötelező szerviz nélkül, mivel a szervizperiódus elérheti az 50 000 kilométert.
Az Opelek értéktartása általában jó, amit a 12 éves, ma egyre inkább általánosnak mondható átrozsdásodás elleni garancia is javíthat.
Az Opel Vectra GTS magyarországi forgalmazása várhatóan ez év őszén kezdődik meg. Az autó hazai alapára még nem ismert.