Két év után újra van Audi Cabriolet
Az Audi márkaelődjének számító NSU egészen 1966-ig gyártott kabriót. Az NSU Wankel Spider a 60-as évek kabrió-hullámát lovagolta meg. 1969-ben az NSU és az Auto Union összeolvadt, és Audi NSU Auto Union néven folytatták tovább a termelést. A modellpalettán NSU és Audi modellek is szerepeltek. Az NSU Ro 80 egészen 1977-ig készült, után már minden modell Audi emblémát kapott, a majd’ 100 éves márka ezzel teljesen beleolvadt az Audiba. 1995 január elsejétől az Audi NSU Auto Union AG neve Audi AG-ra egyszerűsödött.

Radikális formájával kategóriatársait jócskán megelőzve, 1986-ban mutatkozott be a teljesen galvanizált karosszériájú gömbölyű Audi 80-as. A középkategóriás sorozat 1991-es felfrissítését követően jelent meg a nyitott tetős változat, a Genfi Autószalonon. Az Audi Cabriolet négy személynek kínált teljes értékű utasteret. Az autó jócskán túlélte a genetikai bázisát adó Audi 80-ast. A Cabriolet 9 éves pályafutása alatt folyamatosan szolgált újdonságokkal, melyeknek köszönhetően a kereslet nem lankadt az autó iránt. A kezdetben mindössze egyetlen 2,8 literes V6-os benzinmotorral készülő nyitott tetős Audi motorpalettája a gyártás végére négytagúvá bővült. A három benzinmotor mellett kabrióknál ritka módon dízelmotorral is elérhetővé vált a Cabriolet.

Az Audi 80-ast 1994-ben váltotta le az Audi A4-es, ám abból nem készítettek kabriót. Az Audi Cabriolet az A4-es első generációját átvészelte modellváltás nélkül, ám 2000 nyarán, az újabb A4-es bemutatása előtt pár hónappal az Audi Cabriolet nyugdíjba vonult.

Az A4-es alapjaira épített kabrió azonban nem lépett piacra azonnal. Hivatalos bemutatására 2001 szeptemberéig kellett várni, amikor is a Frankfurti Autószalonon leleplezésre került az Audi A4 Cabriolet.

Mivel az Audi a Seattal együtt a sportos márkaarculatot képviseli a Volkswagen konszernen belül, így az A4 Cabriolet egyik fontos tulajdonsága a sportos megjelenés. Az Audi szerint az új kabrió emellett a klasszikusan elegáns vonalat követi. Az A4-es főbb formai elemeit megismétlő külső és belső formaterv néhány apró részletében eltér. A legfeltűnőbb változtatás a kombi és limuzin A4-eshez képest, hogy a szelőző rácsok nem szögletes, hanem kerek formát kaptak. Talán a leglényegesebb tulajdonsága az autónak azonban, hogy utasterében négy felnőtt kényelmesen elfér, akárcsak elődjében. A csomagtartó zárt tetővel 315 literes, de a vászontetőt lenyitva ez az érték 246 literre csökken. Az Audi azonban fontosnak tartja hangsúlyozni, mindkét esetben két golfzsák elfér a csomagtérben.

A Cabriolet vászonteteje elektromos működtetésű, és teljesen automatikus. Nyitásához vagy zárásához semmiféle kart sem kell oldani, és az egész művelet mindössze 30 másodpercet vesz igénybe. A vászontetőbe integrált hátsó szélvédő üvegből készül, és fűtőszál is található benne. Csukott tetővel az Audi kabrió légellenállási tényezője 0,30, nyitott tetővel 0,33, ami 15 százalékkal jobb, mint elődjéé.

Kezdetben az A4 Cabriolet két V6-os benzinmotorral választható, melyek az A4-es limuzinból és kombiból ismertek. A 2,4 literes motor teljesítménye 170, a 3,0 literesé 220 lóerő. Mindkét motor választható ötfokozatú kézi, illetve CVT fokozatnélküli automata váltóval is. Az erősebbik motorral, kézi vagy automata váltóval 7,9 másodperc telik el, míg az A4 Cabriolet 0-ról százra gyorsul. A száguldás 243 km/óránál ér véget a kézi váltósnál, a CVT váltóval szereltnél pedig 234 km/óra a határ. Nem csak az erős V6-os motoroknak, hanem a teljes egészében alumíniumból készült, sportos hangolású futóműnek is köszönhető az A4 Cabriolet agilis viselkedése.

A jövőben újabb motorokkal bővül majd a választék. Az Audi Magyarországon készülő 1,8 literes turbómotorját is megkapja majd az Audi kabrio, és rendelhető lesz az autó a konszern 2,5 literes V6-os dízelmotorjával is. Igazi csemegének azonban az A4 Cabriolet összkerékhajtású változata ígérkezik majd.

Két év után újra van Audi Cabriolet 19