J Nothelle Jaguar XKR Cabrio CK425
Korábban csak a Volkswagen csoport autóit alakította át a J Nothelle tuningcég. Ám mióta a Jaguar jelen van az alsóbb kategóriákban, a brit gyártó autóival is foglalkozik a Nothelle. Az X- és S-Type után az XK-t és az XK Cabriót is kezelésbe vették.

Ha lúd, legyen kövér: mivel is mutathatták volna meg jobban szakértelmüket, mint a csúcsváltozat, az XKR még szebbé és erősebbé tételével. A Jaguár típusok átalakításakor a J Nothelle nevet használja a Nothelle tuningcég, megőrizve ezzel az exkluzivitást a Jaguar ügyfeleknek.

Gyárilag sem éppen házimacska jellegű az XKR Cabrio a maga 363 lóerejével, ám a motor átfésülése után még vadabbá vált a Jag. Kissé módosították a gyári kompresszort és új programot készítettek a motorvezérlő elektronika számára. Ezzel 425 lóerőre növekedett a négyliteres, V8-as motor teljesítménye. Ez még messze nem a maximum, ám a kabriónál megelégedtek ennyivel. Ha valaki nagyobb teljesítményt szeretne, az vegyen egy J Nothelle XKR Coupét is.

A Mercedes-től származik az ötsebességes automata váltó, amely a hátsó kerekekhez juttatja a teljesítményt. Köszönhetően a 3400-as fordulatnál jelentkező 598 newtonméteres forgatónyomatéknak, az autó az első két fokozatban folyamatos tapadásgondokkal küzd.

Emiatt mindössze 0,3 másodperccel teljesíti gyorsabban a CK425 a százas sprintet, mint gyári testvérei. Ennek ellenére elég szép teljesítmény az 1,9 tonnás autótól az 5,3 másodperces gyorsulás. A CK425 62 lóerőnyi többlete a magasabb sebességtartományban érződik igazán. 0-ról 200-ra már 4,4 másodperccel hamarabb ér fel, mint egy széria XKR Cabrio.

Természetesen a sebességhatároló elektronikát is kiiktatták, így már semmi akadálya, hogy a tulajdonos 250 km/h fölött repesszen. Egészen 285 km/h-s sebességig tart a gyorsulás és ne feledjük, mindez egy nyitott autóban. Azoknak, akik nem rendelik meg a gyári 20 colos felniket és a szélesebb gumikat, a gyári 18 colos hengerek helyett a saját kerekeit kínálja a J Nothelle. A JN Exedra II típusú 8,5×19 col méretű felnikre elöl 255/40 ZR 19-es, míg hátul 285/35 ZR19-es gumikat szerelnek. Az új sportkipufogó-rendszer érdeme, hogy nem csak a tulajdonos van tisztában azzal, mekkora erő lakozik a motortérben.

Nem maradt érintetlen az autó külseje sem, ám itt csak a nagyobb végsebesség miatt szükséges aerodinamikai változtatásokat végezték el. Ennek megfelelően egy kis szárny került a csomagtérajtóra, amely növeli a hátsó tengelyen lévő kerekek tapadását, a rajta keletkező leszorítóerővel. Hasonló feladatot lát el az első lökhárító alá szerelt kis spoilerajak, amely emellett még sportosabbnak is mutatja az XKR-t. Más beállítású lengéscsillapítók és rugók vették át a széria alkatrészek feladatát, aminek köszönhetően még sportosabb útfekvést tudhat magáénak a nagymacska.

Azért, hogy a féktelen száguldozásnak ne a kórház legyen a végállomása, a fékrendszert is kicserélték. Elöl-hátul négydugattyús alumínium féknyergek szorítják a tárcsákat, amelyek
380 illetve 330 milliméter nagyságúak.

Úgy gondolták a J Nothelle-nél, hogy egy ilyen autó esetében a legfontosabb a belső tér egyedi kialakítása, aminek a CK425 tökéletesen eleget is tesz. A bőr és az alumínium összhangja határozza meg az autó belvilágát. Az alumínium váltógomb és pedálszett, valamint a kormány és a műszerfal szürke díszítése a tulajdonos sportos érzetét fokozza.

Minden létező felületet bőrrel vontak be. Ahol nem hagyományos bőrt alkalmaztak, oda nappa bőr került. Természetesen mindezt kézzel készítették, ennek megfelelően az ára sem mindennapi. Maga az autó 130 600 euróba (32 millió forintba) kerül, de a belső ilyen jellegű átalakítása, egy VW Golf árát is felemésztheti.