Peugeot 807 - Magasabb osztályban
A Peugeot pontosan nyolc éves gyártás után, az idén tavaszi Genfi Autószalonon váltotta le egyetlen egyterűjét. A Peugeot vezetői a buszlimuzinokkal szemben a sokoldalúan használható kombikat favorizálják, így a jövőben is a 807 marad az egyedüli egyterű a francia gyár kínálatában.

A 806-nál jóval nagyobb autó a most futó egyterű. A Peugeot 807 majdnem 30 centivel hosszabb elődjénél, a térkínálatot meghatározó tengelytáv azonban nem változott. A növekedés miatt az eleve nehéz egyterű még súlyosabbá vált, például a benzines alapmodell bő 160 kilóval.

A 807 átgondolt és tágas utastere autópályán megtett hosszú utakon értékelhető igazán. Az ülések száma 5 és 8 között lehet. Az alapmodellhez felárért kaphatók a harmadik sorba való ülések. Eddig csak a Volkswagen Phaetonban és felárért az új E-Mercedesben volt megtalálható a négyzónás klímaberendezés. Ez az igazi luxusautós extra a Peugeot-ba is megrendelhető.

A háttámlák szokásos előrehajtásával asztalkákhoz jutnak az utasok. A hátsó és középső ülések kiszerelhetők, előredönthetők és sínen csúsztathatók. Arra is lehetőség van, hogy hosszú tárgyak szállításakor az előrebuktatott üléseket az egyik oldalon egymás mögé rögzítse a tulajdonos. A két első ülés a Platinum csúcsmodellben 180 fokban megfordítható.

Minden ülésnél hárompontos öv van, a függönylégzsák mindhárom üléssorban védi az utasokat. A praktikus tolóajtókat motor mozgatja.

A műszerfal elegáns és igen modern vonalú. A műszerek szinte lebegni látszanak a szélvédő tövében. A felhasznált anyagok jó minőségűek és elegánsak. Mivel az egyterűeket jellemzően családi autónak vásárolják, egy második belső tükör találhatóa 807-ben, amiből a szülők látják, mi történik hátul utazó gyermekeikkel.

A Peugeot 807 a Citroën C8-cal, a Lancia Phaedrával és a Fiat Ulyssével azonos műszaki alapokra készül. A PSA és a Fiat együttműködésével kifejlesztett autókba kizárólag francia motorok kaphatók, a Fiat vagy a Lancia is csak Peugeot benzines és dízelmotorokkal vásárolható meg.

Három benzinmotorral készül az autó. Az alapmodellben a kétezres motor 136 lóerős. A 2.2-es benzines 158 lovas, ezzel a motorral 196 km/óra a 807 végsebessége. Ennél alig gyorsabb, de jóval előkelőbb a Renault-val együttműködésben kifejlesztett hathengeressel hajtott egyterű. A V6-os buszlimuzin 204 lóerős, végsebessége 205 km/óra. Ebben a kategóriában nem számít magasnak a városi fogyasztásra megadott 15,8 liter.

Jóval szerényebb a dízelek fogyasztása, amelyek kétféle hengerűrtartalommal vásárolhatók meg. A kisebbik HDi 107 lóereje kevésnek tűnik az üresen 1,7 tonnás egyterűhöz. Ennek a modellnek 174 kilométer/óra a végsebessége, átlagfogyasztása pedig 7,4 liter.

Ugyanennyit fogyaszt a 2,2 literes dízelmotor is. A 128 lóerős HDi 182 kilométer/órás végsebességet érhet el. A nagyobbik dízel érdekessége, hogy járását két kiegyensúlyozó tengely simítja ki.

Mindkét közös nyomócsöves dízelmotor részecskeszűrővel készül, szilárd részecske kibocsátásuk így a világ élvonalában van.

A Peugeot 807-es bevezetését az utolsó negyedévre tervezi az importőr. A hazánkban forgalmazott modellek és az árak csak a magyarországi bemutatón derülnek ki, 2002 őszén.