Itt a legújabb Land Cruiser!
Az 51 éves múltra visszatekintő Toyota Land Crusier mindig is a legkeményebb és legstrapabíróbb terepjárók egyike volt. Az új modell is hű marad ehhez a hagyományhoz, ezenkívül utasterének kényelme is igen magas színvonalú a gyár szerint.

Az új Land Cruiser kapható lesz 3 és 5 ajtós kivitelben, benzines valamint dízelmotoros változatokban. Magyarországon 2003 első negyedévében jelenik meg az újdonság.

A már ismert 3.0 literes, D-4D közös nyomócsöves turbódízel, amely kategóriájában a legerősebb motorok közé tartozik, a jelenleg futó Land Crusierből kerül át az új modellbe. A motor 163 lóerőt teljesít és 343 Nm-t ad le az 1600 és 3200 közötti fordulatszám-tartományban. A méretes karosszéria ellenére a végsebesség 165 km/óra és a 0-100 km/órás sprintet is 13 másodperc alatt teljesíti az autó.

Az új fejlesztésű négyliteres, V6-os benzinmotor jövő tavasztól lesz kapható. Ez a motor a legerősebb hathengeres a négyezer köbcentis osztályban, mellyel a Land Crusier személyautókat megszégyenítő menetteljesítményre képes. Végsebessége 180 km/óra és a 100-as tempóra való gyorsításhoz is csak 9,5 másodpercre van szükség. Ez a könnyűfém ötvözetből készült V6-os 249 lóerőt teljesít 5200-as fordulaton, míg 382 Nm-es nyomatékát 3200-as fordulaton adja le.

A Toyota által fejlesztett félautomata kerékfelfüggesztés az 5 ajtós csúcsmodellben szériafelszerelés. Ez a megoldás javítja a rugózási kényelmet terepen. Extraként rendelhető a hátsó futóműhöz a légrugózás. A légrugós futómű lényege, hogy a tekercsrugók helyén gumiharang található, melyet sűrített levegővel töltenek meg. Ez a futómű automatikus szintszabályozási funkciót is kínál, a szabad magasság gombnyomással állítható.

Az új Land Crusiert Európában tervezték. Az igazi változást nem a karosszérián, hanem a kocsi belsejében lehet érezni. A gyár szerint az új Land Cruiser elődjénél jóval kifinomultabb és magasabb minőségi színvonalat képvisel. Nagy hangsúlyt fektettek az ülések kényelmére és belső térben felhasznált anyagok minőségére, kellemes tapintására.

A Toyota szerint kategóriájában vezető helyet foglal el az új Land Cruiser a biztonságot tekintve is. Minden modellben alapfelszerelés a kétfokozatú első valamint az oldallégzsák és az üvegszilánkoktól is védő függönylégzsák.

A Land Crusier a világon elsőként kapta meg azt az új fejlesztésű rendszert, amely az emelkedőre felhajtást segíti. Emelkedőn felfelé haladva a rendszer érzékel bármilyen kicsiny visszacsúszást és lefékezi a dzsipet, majd megfelelő mennyiségű gázt adva előre mozdítja az autót. Ez az új rendszer minden 5 ajtós Land Cruiser csúcsmodellbe megrendelhető.

A második, terepen használatos rendszer a lejtőkön való lejutást könnyíti meg. Lejtőn lefelé a berendezés fékezi az autót, de csak annyira, hogy az soha ne csúszhasson meg. Ez a rendszer már nem számít újdonságnak, hiszen más neves gyártók is kínálnak hasonlót terepjáróikhoz, viszont itt a Toyota rendszere minden kereket külön figyel és így sokkal biztonságosabb a működése. A rendszer neve DAC (Downhill Assist Control).