Nagyon komoly itinert készített a Ferjáncz Attila vezette csapat, mely gondoskodott a ralis hangulatról. Hogy két célállomás közt ne száguldással töltsék ki az időt a versenyző párosok, arról viszont az átlagosnál sűrűbben villogó traffipaxok gondoskodtak. Az autóversenyzés érzését csak az ügyességi pályán érezhették meg a pilóták. A korábbi versenyeken azonban különbségek adódhattak abból, hogy ki milyen autóval állt rajthoz. Idén ez már nem okozott problémát, ugyanis a versenysorozatot évről évre támogató SPQR Járműkereskedelmi Kft. minden induló számára egyforma, 1,2 literes Fiat Puntót biztosított. A versenyzők mellett a kísérők és versenybírók is Fiatokkal indultak, ők Fiat Doblóval vághattak neki a három napos ralinak.
1999-ben, a Fiat Auto százéves évfordulójakor mutatták be a Fiat Punto második generációját. A sikermodellt leváltó új Puntóra nehéz feladat várt, mivel elődje magasra helyezte a mércét. Az új modell valamivel nagyobb utasteret kapott, mint elődje, de ettől még szerethető városi kisautó maradt.
A Borok Útja Rallye-n minden versenyző 80 lóerős 1,2-es Puntóba ülhetett be. A három nap alatt az autókkal változatos körülmények közt közel 3000 kilométert tettek meg az indulók. Az olasz kisautóval a Bükkön átvezető kanyargós hegyi utakon, végtelen hosszúságúnak tűnő autópályán, lassú kamionokkal tűzdelt országúton és persze néha városban is kellett autózni.
A hölgy és férfi pilóták egyaránt könnyen kezelhető, országúton is remekül vezethető kisautóként ismerték meg a Puntót. A kényelmes elhelyezkedés nem okozott senkinek sem problémát, pedig a hölgy utasok zöme kettőnél több táskát csomagolt a három napra. A 264 literes csomagtartó, amely a kisautók között a nagyobbak közé tartozik, az utolsó deciliterig kihasználható.
Kuncze Gábor és felesége igazságosan osztotta be a vezetést, szombaton a férjnek jutott a volán, feleségének a bórkóstolás, másnap viszont szerepet cseréltek. Mindketten jó autónak találták a Puntót és nem kritizálták egymás vezetési tudását.
Demeter Ervin, a Fidesz-kormány minisztere, tavaly fiával indult egy Toyota Celicával, idén azonban neki is a szerényebb teljesítményhez kellett igazodnia. A Fiat Punto azonban nem okozott csalódást, a kevesebb lóerőért kárpótolta a légkondicionált utastér és a kényelem.
A politikusok és média személyiségek mellett idén is számos cégvezető vágott neki a Borok Útja Rallye-nak, akik magánéletükben jóval nagyobb autókhoz vannak szokva. Szaxon Attilát, az IKR Rt. elnök-vezérigazgatóját munkája során hatalmas traktorok és kombájnok veszik körül. Személyesen ugyan nem pattan ezek volánja mögé, de közelebb állnak hozzá ezek a szerkezetek, mint a kisautók. Mégsem volt problémája a Punto kezelhetőségével, bár ez lehet, hogy a kevesebb kapcsolónak és a jobb menettulajdonságoknak tulajdonítható.
Mivel a Punto városi autó, rövid hosszát és jó fordulékonyságát az ügyességi pályákon is kamatoztathatta. A bóják kerülgetése előre és hátra is könnyen ment. A hímsoviniszta állításokkal ellentétben a hölgyeknek sem okozott gondot tolatás közben a kanyarodás, sőt, egy férfi versenyző volt az, akinek kisebb kalamajkát okozott egy fa. Városban közlekedve és szlalomozáskor is előnyös a Punto szervokormánya, mivel a City gombot megnyomva még könnyebben, akár egy ujjal terelgethető az autó.
Országúton már más erényei jelentkeznek a Puntónak. A stabil útfekvés, a visszaváltásokkal jó gyorsíthatóság és a nagy utazósebesség miatt nem kínszenvedés a hosszabb távú utazás. Autópályán, kikapcsolt légkondival nagy sebességet lehet elérni. Mindeközben a Punto kellően csendesen gördült, alig zajosabban a városi forgalomban megszokottnál.