Doubledecker: ezek az emeletes buszok ugyanúgy beletartoznak a londoni városképbe, mint a Big Ben, a Buckingham-palota vagy a londoni Bobbyk. Most azonban a kétemeletes, lángvörös buszokat a kihalás veszélye fenyegeti. A Temze-parti világváros közlekedési hatósága modern, Mercedes csuklós buszokra cseréli le a doubledeckereket.
Már a 19. században közlekedtek London utcáin kétemeletes, lóvontatta konflisok. A londoni General Omnibus Company l898-ban állította forgalomba az első emeletes omnibuszt. Már akkor takarékosabbnak tűnt az emeletes jármű a normál busznál. A Londoni Közlekedési Vállalat megalapításakor festették át egységesen a buszokat piros színűre. Ma kétféle doubledecker típus közlekedik: az RT változat nyitott peronnal és a berlinihez hasonló zárt busz.
A londoni buszok sorsa azonban meg van pecsételve. A csuklós buszok számának emelése elengedhetetlen, mert egyre több utast kell szállítaniuk. Az útvonalak 60 százalékára csuklós buszokat lehet beállítani, véli a London Transport szakembere. Az észérvek mindegyike a német busz mellett szól. A piros londoni busz 80 utast szállíthat, egy csuklós kivitelű viszont 140-et. A csuklós busz három ajtajával gyorsabban veszi fel az utasokat és a kalauz is feleslegessé válik.
Londonban már két vonalon közlekednek a Mercedes-Benz buszok. A tapasztalatok szerint kényelmesebb vele az utazás és a beszállás is könnyebb. Annyira meggyőzőek az érvek az új német buszok mellett, hogy nem nagyon van esély a tradicionális buszok megmentésére. Kár, hogy eltűnnek a piros emeletes buszok, mert sehol máshol nincs olyan érzése az embernek, mint a londoni buszokban. Egy piros emeletes busz ablakian kinézve egyszerre járhatunk a régi Angliában és egy valódi világvárosban.