Challenge Bibendum 2002
Negyedik alkalommal rendezték meg a Michelin Challenge Bibendum környezetvédelmi versenyt. Először 1998-ban a Bibendum Michelin reklámfigura 100. születésnapján került sor erre a fogyasztási versenyre, melyet azóta 1999 kivételével minden évben újra megtartottak. Idén a különösen keveset fogyasztó és kis károsanyag-kibocsátású járművek Európa útjait rótták. A verseny szeptember 22-én indult Heidelberg-ből és 25-én ért véget Párizsban.

Az útvonal érintette a Hockenheimringet Németországban, illetve az Európa Parlamentet Strasbourgban. A verseny magas fokú műszaki színvonaláért az ADAC felelt. Jól jelzi az autógyártók érdeklődését a kevésbé környezetszennyező járművek iránt, hogy idén már 70 jármű nevezett a megméretetésre. Tavaly még csak 51 autó állt rajthoz az akkor Amerikában megrendezett versenyen. Valószínűleg 70-nél is több résztvevő lett volna, ám a szervezők ennyiben limitálták a versenyautók számát.

A Challenge Bibendumon az autókat vizsgálták környezetvédelmi szempontok alapján, vagyis, hogy mennyi a fogyasztása, zaj- és károsanyag-kibocsátása, de értékelték az autók külső és belső design-ját is. A hétköznapi használhatóság is szerepet játszott a teszten, így mérték mennyi idő alatt gyorsul az autó százra, és mennyi ideig tart erről a sebességről állóra fékezni. A német autóklub szakemberei szlalompályán is próbára tették a különleges járműveket.

A technikai teszteket a Hockeinheimringen végezték, de az igazi megmérettetés csak ezután következett. Az összes autónak külső segítség nélkül kellett eljutnia Németországból Franciaországba egy 700 kilométeres úton. A teszt nehézségét jelzi, tavaly a Las Vegas-Los Angeles közti 1350 kilométeres utat az üzemanyagcellás autók közül egyedül az Opel Zafirának sikerült megtennie.

Többféle elképzelés van arra, hogy hogyan is lehetnének kevésbé környezet szennyezők a jövő autói, ennek megfelelően többféle megvalósítási formával is találkozhattunk a versenyen. Ráadásul néhány gyártó olyan autóval indult el a megmérettetésen, mely már jelenleg is fut az utakon, de számos olyan koncepcióautó is rajthoz állt, mely legkorábban 10 év múlva kerülhet gyártásba, de az is elképzelhető, hogy sosem fog hétköznapi forgalomban teljesíteni.

A szupertakarékos autók közt volt földgázzal működő, folyékony gázzal (LPG) hajtott autó, de elindultak hétköznapi belső égésű motorral hajtott benzines és gázolajos autók is. Igazán takarékosnak és környezetre alig ártalmasnak az üzemanyag cellás és elektromos járművek bizonyultak.

A Michelin természetesen jövőre is szeretné megrendezni a fogyasztási bajnokok versenyét, és mivel a gyártók érdeklődése is egyre nagyobb az esemény irány, így várhatóan semmi akadály sem fog gördülni a jövő évi Challenge Bibendum elé. Sőt, már azt is nyilvánosságra hozták, hogy 2003-ban ismét az Egyesült Államok ad otthont a környezetvédelem jegyében zajlódó versenynek.