A Toyota megfogalmazása szerint a p.o.d. a közeli jövőbe vezet, így nem kizárt, hogy pár év múlva sorozatgyártású autókban is megtalálható lesz ez a technika.
A tanulmány közlekedési eszköz helyett igazi partner az utazásban. Összesen 10 érzelmi állapotot képes kifejezni a p.o.d., a szomorúságtól a meglepettségen át egészen a boldogságig. Érzelmeiről színes fényekkel és a rádióantenna segítségével farkcsóválással is tájékoztathatja környezetét. Ha ideges a vezető, vörös és narancssárga árnyalatok virítanak a kocsi orrán és farán. Ha a vezető lecsillapodott, a harci színek kékre szelídülnek.
A 393 centis autó felméri a vezető és az utasok személyiségét, ízlését és hangulatát. Mivel a tanulmány reagál is erre, az utastérben uralkodó hangulathoz igazíthatja például a zenét.
A p.o.d. képes megismerni és megérteni a vezetőt és az első utast. Aki sportos vezetésre vágyik, azt keményre váltó rugózással és jobban kihúzatott fokozatokkal örvendezteti meg. Nyugodt pillanatokban a minél kényelmesebb rugózásra és az alacsony fogyasztásra összpontosít az autó.
A p.o.d.-ban is első a biztonság. Az autó ezért folyamatosan elemzi a vezető stílusát, a mért értékeket pedig összehasonlítja a tapasztalt autósokra jellemző reakciókkal.
Gerjesztett állapotban nem biztonságos a vezetés. A sofőr szívverését és légzését figyelő p.o.d. ilyenkor igyekszik megnyugtatni az embert. Nyugalmat árasztó zenét játszik, figyelmeztető jeleket ad le és hűvösebbre állítja az utastér klímáját.
A kocsi figyelmezteti a vezetőt, ha váratlan akadályok kerülhetnek a kocsi útjába. Az autó felismeri a kocsi előtt várhatóan átszaladó gyalogosokat is és figyelmezteti gazdáját.
Mindezt a DSRC (Distance Short Range Communication) teszi lehetővé. Ez a berendezés kommunikál a vezetővel, a gyalogosokkal vagy más autókkal. A duda segítségével a p.o.d. megköszöni a többi vezető udvariasságát vagy figyelmezteti őket, ha veszélyesen kereszteznék útját.
Azért a saját utasait sem hanyagolja el a Toyota koncepcióautója. A műszerfalba épített mikrofonok segítéségével fülel a beszélgetésre, így hamar elintézhető egy telefonhívás, de az autó a zenén is változtathat, ha erről esik szó odabent. Amikor a vezető késésben van, autója értesítést küld erről a várakozóknak. A p.o.d. képes önállóan megjeleníteni az utastérben folyó beszélgetéshez kapcsolódó információkat.
Mind a négy üléshez külön képernyő jár a központi monitor mellé. A központi kijelzőn az autó működésével kapcsolatos információk jelennek meg, míg a négy kisebb monitor a az ülésenként külön beszerelt hifié és a videóé.
Az összes ülés az ajtó felé fordítható, ami megkönnyíti a ki- és a beszállást. A székek egymással szembefordíthatók, persze nem menet közben. A mai luxusautókból átvett ötlet, hogy a szellőztethető ülések masszírozzák az utasokat.
Drive-by-wire rendszerekkel helyettesítették a kormánykereket és a féket. Mindkét funkció egy joystick-kal látható el. A motor egy ezerötös szívó benzines, a p.o.d. elsőkerék-hajtású.
Megérkezéskor a p.o.d. nyugalmi helyzetbe kerül. Hasmagassága csökken és talán álomra is szenderül.