Karosszériáját a versenyautók áramlástani sajátosságainak figyelembevételével alakították ki, hátsó diffúzor szívja a földhöz Nem mondható, hogy az autó titkolná erejét, amelyet rendkívüli teljesítménye miatt az MG XPower márkanév alatt forgalmaznak majd. Brutális külseje kicsit a nyolcvanas évek Koenig Special tuningautóira emlékeztet. Az XPower SV célja, hogy tulajdonosának felülmúlhatatlan vezetési élményt adjon. Igazi élményt persze a versenypályákon lehet szerezni, ezért az autó versenyzési célokra is alkalmas.
Gyártását Peter Stevens vezetésével egy új cég végzi, amely külön az XPower SV szériagyártására jön létre. Stevens olyan szupersportautó-gyártóknál dolgozott, mint a McLaren, a Lotus vagy a Lamborghini. Nem Stevens az egyetlen összekötő kapocs a McLaren F1 és az MG XPower SV között. A futóműfejlesztésben Steve Randle is részt vett, aki a McLaren F1 beállításaival már letette névjegyét.
Már az alapmodell is 326 lóerős. Négy vezérműtengelyes, V8-as motorja 4,6 literes. Szénszálas műanyag karosszériájának köszönhetően üres súlya 1450 kilogramm körül lesz, de részletes műszaki adatokat csak jövő tavasszal hoz nyilvánosságra az MG. Nulláról százra gyorsulása 5 másodpercig tart, végsebessége 273 km/óra.
Ez a típus kapható lesz Club Sport változatban is, 410 lóerős motorral. A nagyobb teljesítmény az öt literre növelt hengerűrtartalomból is fakad. Ez a modell már jobban megy a BMW Z8-nál: 4,4 másodperc nulláról százra, 314 km/órás végsebesség.
Még erősebb a Birminghami Autókiállításon látható változat. Tuningolt motorja 465 lóerős, legnagyobb sebessége meghaladja a 200 mérföldet (320 km/órát). Százra gyorsulása 4,2 másodpercig tart.
Később extrém teljesítménynövelő készletek is megjelennek az MG XPower SV-hez. Ezek között lesz nitrószett is, amellyel a maximális teljesítmény a gyár közlése szerint eléri a 965 (!!!) lóerőt.