Az autó elkészítése több mint 75 millió forintnak megfelelő japán jenbe került. A szépséghibája a dolognak, hogy ez a pénz soha sem fog megtérülni. Ez inkább csak hobbi, mint jó befektetés.
Az HKS Altezza (így hívják az IS 200-at hazájában) minimális hasonlóságot mutat az utcai IS 200-assal. Az egész autó egy alumínium csővázra épült. A teljes karosszéria szénszálas műanyag, és ráadásul matt színű. Az autó önsúlya teli tankkal kereken 1 tonna. A karosszéria hatása egyértelművé teszi, hogy a műanyag elemek alatt egy igazi lóerő-gyár rejtőzik.
A kétliteres motor a gyári helyéről jóval hátrébb és mélyebbre került a megfelelő súlyelosztás és az alacsony súlypont érdekében. A motort teljesen a HKS specifikációi szerint módosították, így teljesítménye eléri a 600 lóerőt 8000 ezres fordulaton. Az igen nagy teljesítményhez alapfeltétel a turbófeltöltő. A turbó maximális nyomása 1,67 bar. A hátsó tengelyhez hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut el a teljesítmény.
A motortérben az óriási töltőlevegő-hűtő viszi el a pálmát, de jobban megnézve a futómű sem hasonlít a gyárira. A tuning alatt természetesen az első és a hátsó futóművet is átdolgozták.
Versenyautó lévén a bejutás az autóba felér egy olimpiai tornagyakorlattal, mivel a bátor vezető jelöltnek át kell vergődnie magát a merevítő csővázak rengetegén, hogy helyet tudjon foglalni a Bride (japán versenyülés gyártó) által készített ülésekben.
Ha eddig nem lett volna elég világos, az utastér egyértelműen jelzi, hogy versenyautóba váltottunk jegyet. Minden borítás szénszálas anyagból készült, a műszerfal közepén több tucat kapcsoló, gomb és visszajelző ledek hada található. Ami megmaradt a gyári IS 200-ból, az az index és ablaktörlő bajuszkapcsolók.
És ami a lényeg, az átalakított HKS Toyota Altezza két másodpercet vert az eddigi csúcstartóra a japán Tsukubai versenypályán.