A Mégane-tól várható ötcsillagos végeredményről múlt pénteken már írtunk. Várakozásaink beigazolódtak, a Mégane, a hasonló méretű autók között elsőként, ötcsillagos eredménnyel zárta a vizsgálatot.

A Vel Satis tervezésekor is fontos cél volt, hogy a Renault Lagunához hasonlóan megszerezze az áhított ötcsillagos minősítést az európai autóklubok és fogyasztóvédő szervezetek szabványosított töréstesztjén. A nagyautó az elérhető 37 pontból 33,12-t szerzett meg. Félátfedéses frontális ütközésnél 16-ból 14,12, oldalütközésre 16-ból 16 pontot ért el. Plusz pont járt a figyelmeztetésért az öv bekapcsolására.

A Mégane II azonos pontszámmal zárta a tesztet, az egyetlen eltérés, hogy a félfrontális ütközési eredménye 14,10 pont 16-ból. 37-ből 33,1 ponttal szinte hajszálra azonos minősítést ért el a Mégane II. A Vel Satis és a Mégane II is megkapta az oszlopnak csapódást modellező teszten megszerezhető 2 pontot.

Ütközési tesztjében az Euro NCAP mindkét típusnál igen jónak ítélte a fejek és a lábnak védettségét, míg a mellkas védettsége megfelelőnek bizonyult.

Az előre kialakított gyűrődőzónák az ütközési energia legnagyobb részét felemésztve hatásosan védték az utasokat. A nagyszilárdságú acélból készült karosszéria több helyen külön megerősítést kapott, a Vel Satisban a tetőoszlopok belsejében 4,3 milliméter az acél erősítők átmérője.

Mindkét modellben az ütközés erősségétől függően két fokozatban nyíló légzsákok, överő-határolók és elöl kettős övfeszítők óvják az utasokat. Ezenkívül széria az Euro NCAP tesztben nem értékelt övfeszítő hátul és az Isofix gyermekülés-rögzítés hátul.

Jelenleg négyből három ötcsillagos autó Renault emblémát visel. A Vel Satis, egy a Lagunánál jóval nagyobb és nehezebb autó kiváló eredményénél nagyobb érték, hogy egy kisebb és jóval költségérzekenyebb kategóriában is ilyen páratlan biztonsági elismerést vívott ki magának a Renault.

Két új ötcsillagos Renault 1