Jól szerepelt a tesztelt kiskocsik között a Seat Ibiza. Az Euro NCAP dicsérte a karosszéria szilárdságát. A tesztben a hazánkban feláras oldallégzsákkal is részt vett az autó. Oldallégzsák nélkül megfelelő, a két kiegészítő légzsákkal pedig jó minősítést kapott az új Ibiza. Átlagon felül teljesített a spanyol kisautó a gyalogosvédelemben is, amit két csillaggal honorált az Euro NCAP. A 18 hónapos csecsemőt modellező bábu medencéjére és nyakára ható erők viszonylag magasak voltak, a nagyobb gyermek biztonságát viszont jónak értékelték a tesztelők. Az összpontszám 26, a végeredmény négy csillag.
25 pontot és szintén négy csillagot szerzett a Ford Fiesta, általánosan jó védelmi képességekkel. A gyalogosokat is kevésbé gyötri az átlagnál, ami két csillagra érdemesítette a kisautót.
Még jobb eredménnyel végzett a Citroën C3. 28 pont figyelemre méltó egy kisautótól. Kiemelendően jó volt az övfeszítők és a légzsákok összehangolása. A gyalogosvédelem 2 csillagját az ablaktörlők kevéssé sérülésveszélyes kialakításának köszönheti a francia autó.
Mindhárom tesztelt kisautóra igaz, hogy méreteikből fakadóan igen nehezen tudnak megfelelni az Euro NCPA elvárásainak, ami a vezető térdének védelmét illeti.
Eggyel feljebb, az alsó középkategóriában az ötcsillagos Mégane mellett a Toyota Corollát vetette alá tesztnek az Euro NCAP. Az eredmény: négy csillag, 28 pont. Előnyös szilárd karosszériája, oldalütközésnél még mellkast védő oldallégzsák nélkül is megfelelő védelmet nyújt. Gyengének bizonyult viszont a 18 hónapos és a 3 éves kisgyermekeket szimuláló bábuk védelme oldalütközésnél. A gyalogosok védelme a jobbak közé tartozik.
A középkategóriában a most tesztelt autók legjobbja a Saab 9-3 Sport Sedan lett. Oldalütközésnél és az oszlop teszten hibátlanul teljesített, összeredménye 33 pont, tehát öt csillag. Az új 9-3 kiemelkedően hatásosan óvja a gyermekülésben utazó kicsiket, a gyalogosokkal viszont rosszul bánik.
29 pontjával jól teljesített a Nissan Primera. Védelmi képességei a kategóriában átlagosak, tehát összességében jók.
Nagyon merev karosszériájával szerzett elismerést a Subaru Legacy. A tesztelt Outback modell 27 pontot kapott. A függönylégzsák hiányzik az alapfelszereltségből, ezért a Legacy nem érte el a maximális 18 pontot az oldalütközésre.
Az E-Mercedes a márkától évtizedek óta megszokottan egészen kiváló védelmet nyújt utasainak, amit most már az Euro NCAP teszteredménye (33 pont, öt csillag) is bizonyít. Hiányosságai a gyalogosvédelemben vannak (négyből egy csillag). Hasonló volt a Vel Satis értékelése is, itt szintén a gyalogosok védelme (1 csillag) volt erősen kifogásolható.
Max Mosley a FIA (Féderation Internationale de l’Automobile) és az Euro NCAP elnöke kiemelte, hogy ma már számos árkategóriában egyre szélesebb a szabványosított törésteszteken jó eredményt elért autók köre.
Wilfried Klanner, a legnagyobb német autóklub, az ADAC tesztelési és műszaki igazgatója hangsúlyozta, hogy a mostani kísérletben 18-ból négy autó az elérhető legjobb eredménnyel zárta a vizsgálatot.
Az Euro NCAP (European New Car Assesment Program – európai újautó-minősítési program) munkájában részt vesz a svéd, a német, a brit, a katalán és a francia közlekedési minisztérium, valamint az Európai Bizottság, az EU kormánya. Része az Euro NCAP-nek az ADAC, az FIA és az európai fogyasztóvédelmi szervezeteket képviselő ICRT (International Consumer Research and Testing).
Az Euro NCAP teszteken 64 km/órával futnak a deformálódó fémtömbbe az autók, az ütközés orruk négy tizedét érinti. Ezt hívják 40 százalékos félátfedéses ütközésnek. Oldalütközésnél 50-nel rohan az autó oldalába az akadály, az oszloptesztet 29 km/órás sebességgel végzik. A gyalogos bábukat 40-nel gázolják el a vizsgált autók.
A szervezet természetesen bekötött bábukkal hajtja végre a teszteket, ezért is fektet olyan nagy súlyt a figyelmeztetésre az övek bekapcsolására. A biztonsági öv bekötésére figyelmeztető hatékony jelzésekért ezért plusz pont jár.