Brabus E V12 - A leggyorsabb közúti limuzin
Bodo Buschmann, a Brabus alapítója soha nem elégedett meg a gyári Mercedes motorok teljesítményével. Átalakításaival luxuslimuzinokból valódi sportkocsikat varázsol. Az idei esseni tuningkiállításon, amely az európai tuningolók legfontosabb rendezvénye, ismét egy ütős világújdonsággal jelentkezett. Tanulmányként elkészítette ugyanis az új E-osztály 12 hengeres motorral szerelt változatát.

[bekkep]Nem kis feladat vár a jövőre gyártásba kerülő autóra, ugyanis vissza kell szereznie a Brabus számára a világ leggyorsabb limuzinja titulust, azt ugyanis idén elhódította a Kleemann E Mercije. A rekordot hat évig a 7,3 literes, V12-es szívómotoros Brabus E tartotta 330 km/h-val, amit 8 km/h-val fejelt meg a Kleemann.

Ezúttal is egy 12 hengeres erőforrást ültettek az E-osztály motorterébe. Nem is akármilyet, hanem a Mercedes csúcsmotorját, amely nem csak az S 600-ban (500 LE, 800 Nm), hanem a Maybach-ban (550 LE, 900 Nm) is dolgozik.

Természetesen nem sima szívátültetésről van szó, a cég mérnökeinek hathatós munkája után a nem éppen gyenge motor megerősödve foglalta el új munkahelyét. Az 5439 köbcentiről 6,3 literesre növelt hengerűrtartalomnak, az új alkatrészeknek és az átprogramozott vezérlésnek köszönhetően igazán bővérű lett a V12-es blokk.

[bekkep]630 lóerőt présel ki magából 5150-es főtengely-fordulatszám mellett a két turbóval lélegeztetett motor. De még ennél is lélegzetelállítóbb a már 1750-es fordulatszámnál jelentkező 1000, azaz ezer newtonméteres forgatónyomaték. Mindez már sejteti, hogy az új Brabus V12 nem esélytelen a cím visszaszerzésére.

4,2 másodperc: ennyi idő telik el, míg álló helyzetből eléri az autó a 100-as tempót. Persze csak ideális esetben, a bődületes nyomaték miatt a menetstabilizáló száraz úton is csak nehezen birkózik meg feladatával, enélkül pedig csak egy véget nem érő farolást produkálna az autó.

A 200-as tempó eléréséhez álló helyből mindössze 12,9 másodperc szükségeltetik. A tanulmány végsebessége szériaautóként természetesen új rekord lesz. A 340 km/h minden bizonnyal nem az autó tényleges végsebessége, de jelenleg még ezt viselik el az alkatrészek, leginkább a gumik. A korábbi E V12-t is emiatt kellett 330-nál elektronikus úton megzabolázni.

[bekkep]Újra a Michelin készített speciális gumikat az autóhoz a Brabus számára, az egyedi keveréknek köszönhetően 300 fölötti sebességet is elvisel a gumi. Előre 255/35-ös, míg hátra 285/30-as gumikat szerleltek, amelyek 8,5, illetve 9,5 col széles, 19 col átmérőjű Monoblock VI-os felniken feszülnek.

Az egyedi Brabus sportfutóműnek és az erősebb stabilizátoroknak köszönhetően 300 felett sem kel önálló életre az autó. Emellett a Brabus V12 kanyarsebessége is példamutató.

Mindazok, akik egy szerényebb tudású versenyautóból a csúcskategóriába ülnek át, nem a motor erejét hangsúlyozzák, hanem a hihetetlen rövid fékutat és a rendkívüli fékhatást. Minden bizonnyal egy S 600-as tulajdonosa is ezt gondolná, ha átül az új V12-es Brabus szériaváltozatába.

Ebben az autóban ugyanis elöl 375 milliméteres féktárcsák teljesítenek szolgálatot, lassításukról pedig 12 (!!!) dugattyús féknyergek gondoskodnak. A hátsó fékeket sem aprózták el, azok más sportkocsik első fékjeinek is megfelelnének. 355 milliméteres tárcsa és hatdugattyús nyereg látja el feladatát hátul.

[bekkep]Külső megjelenésében továbbra is a szolidság jellemzi a Brabus autóit, hiába is keresnénk, nem találunk hatalmas légterelőket. A legfeltűnőbb részlet az új első spoiler, amely nagy sebességnél leszorítóerőt generál az első futóműre, segít stabilizálni a karosszériát.

Ezúttal a négy kiegészítő lámpát sem szerelték fel, azok helyén ugyanis friss levegő áramlik a fékekhez, hogy ideális hőmérsékleten működhessenek. Ne felejtsük el, az arab világ országaiban is sokan szeretik a gyors autókat és ott nem a 20 fok árnyékban a jellemző. A Brabus V12 további kiegészítőként nagyobb küszöbborításokat kapott, amelyek még tovább fokozzák az ültetés esztétikai élményét.

Emellett a kocsi még egy apró figyelmességgel is kedveskedik tulajdonosának, az ajtók kinyitásakor ugyanis kis beépített lámpák világítják meg az autó melletti területet. Hátul is módosult kissé a lökhárító, kis spoilerajakkal egészült ki, amelyben természetesen helyet biztosítottak a teljesen rozsdamenetes acélból készült sportkipufogó-rendszer végeinek is.

[bekkep]A belső tér az autó többi részéhez méltó. A teljes bőrborítást a vevő igényeinek megfelelően készítik el a Brabus saját anyagaiból, illetve Alcantarából. Beszereltek egy komplett multimédia csomagot is, amelyben természetesen a DVD is helyet kapott, melynek műsorát a hátul utazók a fejtámlákba épített képernyőkön keresztül élvezhetik.

Visszatérve az arab világhoz, itt nem csak sokan kedvelik a gyors kocsikat, de sok potenciális vásárló is akad közöttük. Az új Brabus E V12 ugyanis jelenleg koncepcióautó, de jövőre egyéni rendelések alapján kis sorozatban megindul a gyártása. Az ára 300 000 euró lesz, ami majdnem 75 000 000 forint, így garantált az exkluzivitás.