Magyarországon az egyre nagyobbra cseperedő kisautókat jellemzően családi autónak vásárolják. Pont emiatt jó választás a Fiesta, mivel utastere és csomagtartója is jóval tágasabb a kategória átlagánál, családi autónak így több konkurensnél alkalmasabb.
Elöl nagyon sok hely van, egyáltalán nem érzi magát kisautóban az ember. Az ülés bőséges hosszban állítható, oldalirányban is bőven van hely. A tesztautó 105 000 forintért megrendelhető üveg tolóteteje rengeteget elvett a fejtérből, így magas vezetőknek akkor is erősebben döntött üléstámlával kell vezetnie, ha amúgy meredek támlával szeretnének.
Hátul már nem zavaró a tolótető hatása. Itt a kategóriához képest igen bőséges a lábtér, a fejnek is sok hely jut. A belső magassághoz és a hátsó lábtérhez hasonlóan kiemelkedő a 284 literes csomagtartó.
Annak ellenére, hogy a Fiesta teljesen új fejlesztésű autó, az utastérben felhasznált műanyagok minőségében meg sem próbálja felvenni a versenyt a kategória legjobbjaival. Mindenhol kemény műanyagból áll a műszerfal, de a formaterv és a használhatóság ennek ellenére jól sikerült. A gömbölyű szellőzőrácsokkal jól irányítható a levegő, a fűtés hamar megélénkül. A kapcsolók jól elérhetők, minden kezelőszerv és gomb jó helyen van, a csomagtartó a műszerfalról nyitható. Tágas a kesztyűtartó, használható méretű a váltókar előtti mélyedés. A világításkapcsoló magasabb autókategóriákat idéz.
Kedvező üléshelyzetből vezethető a Fiesta, az ideálishoz csak a tengelyirányban állítható kormány hiányzik. Az állítható magasságú kormánykerék jó fogású. A külső tükrök átlagosak. A műszerfal annak ellenére túl egyszerű, hogy van benne fordulatszámmérő. Főleg a digitális benzinóra és vízhőfokmérő helyett vágytunk volna igényesebb órákra.
Megszokást igényel az ablaktörlő bajuszkapcsolója, amely nem a vezető felé húzva, hanem a végét böködve spriccel vizet a szélvédőre. A tesztautó felszereltsége tartalmazta a visibility csomagban fűtött tükrökkel és ablakmosó fúvókákkal 60 000 forintos extraként mért fűthető első szélvédőt. Ez az extra télen a gyors jégtelenítéssel és párátlanítással időt takarít meg és biztonságosabbá is teszi a vezetést, mindenképpen érdemes áldozni rá.
Tetszett a Fiestában az ablaktörlő működése. Mosás után néhány másodperccel automatikusan törölnek még egyet a lapátok, hogy a szélvédőn végigcsurgó vízereket eltávolítsák. Ez kisautókban nagyon szokatlan figyelmesség. Kellemetlen tulajdonsága a Fiestának a rossz áttekinthetőség. Vaskosak az A-oszlopok, főleg a tükörházaknál takarnak el nagyon sokat. A leghátsó tetőoszlop is túlságosan széles, a lőrésnyi ablakocska nem sokat javít a pocsék átláthatóságon.
A rugózás inkább feszes, mint lágy, határozottan kezeli az úthibákat, ütéseikből sokat elnyel. A futóműzaj nem haladja meg a kiskategória átlagát. A motorzaj erős kihúzatáskor nem válik széppé és vérforralóvá, de hangereje nem bántó 130 km/órás sebesség fölött sem. A szélzúgás jelentősebb zajforrás, már 90-től hallható. Jók az ülések. A két első ülőlap hossza megfelelő, az ülés maga kényelmes, hátul ebből a szempontból átlagosat nyújt az autó.
A Fiestában mégsem utasként jó ücsörögni, hanem a volánt megkaparintva. Az ezerhatos motorral már nagyot lehet autózni. A Focusból ismert motor az alapjárat közelében is ereje teljében van, kis fordulaton is nagyot tol az autón. A kitűnő nyomatékleadás ellenére érdemes pörgetni. A Fiesta motorja könnyedén felpörög, a fordulat emelésével még erősebbé válik, megközelíti a japán négyszelepeseket.
4000 fölött szinte GTI-ben éreztük magunkat, ilyenkor nagyon élénk a gyorsulás. Kilőni már nem könnyű, mert a hajtott első kerekek nagyon könnyen kipörögnek. Egyetlen kifogásolható tulajdonsága volt a tesztautó motorjának: nagy hidegben közvetlenül indítás után az alapjárat túl gyenge, üresben a kuplungról lelépve a dermedt váltóolaj miatt leállhat a motor.
A sebességváltó egy extraklasszis. Rövid utakon, igen pontosan jár, nagyon jó érzés fokozatról fokozatra vezetni a kart. Jó az áttételezés is. Országúton könnyen el lehet lépni a kocsival akár ötödikben is, mégsem zavaróan rövidek a fokozatok autópályán. 100 km/órás sebességnél ötödikben 3000 a fordulatszám.
A kitűnő sebességváltóhoz méltó a futómű. A Ford valószínűleg kitalálta, hogy autóit az örömteli vezethetőséggel emeli ki a konkurensek közül. Autórajongók szempontjai szerint nem választhattak volna jobb unique sales pointot.
A kormányerők jók, a kezelhetőség remek. Kanyarokban feltűnően agilis az autó, semlegesen fordul, jól bírja a terhelésváltásokat. Jó az egyenesfutás, a tesztautó könnyedén gyorsult 180-ig. A fékek nem rosszak, de a jelenlegi csúcsmodell igazán kaphatott volna hátra is tárcsaféket, mint például a 109 lóerős Citroën C3. A fékerő jól adagolható, a lassítóképesség megfelelő.
Robbanékonyságához mérten is sokat fogyaszt városban a motor. Budapesten 10,6 litert mértünk 100 kilométerre, országúton átlagos tempóval elég volt 6,1.
A felszereltség a tesztelt Trend kivitelben nem túl bőséges. Széria a két első légzsák, a blokkolásgátló, a ködlámpa, az elektromos ablak elöl, a központi zár és a 15 colos könnyűfém kerék.
Az ezerhatos alap Fiesta kiskategóriás sportmodellekkel összevethető vezetési élményt ad. Az élmény tehát GTI közeli, az ár szerencsére nem. A közel négymillió forintot hirdető árcédulák helyett a Fiesta árlistában józan 3 110 000 forint áll az ötajtós Trend neve mellett.