Tavaly új kezekbe került a Daewoo, melynek teljes átalakulása megkezdődött. A General Motors csak néhány gyárat, és a személyautókat vette át, melyek egytől-egyig megújulnak a közeljövőben. 2002-ben megismerhettük a Daewoo Kalost, ami gyakorlatilag a Lanos utódjaként került piacra négy- és ötajtós karosszériával, illetve az év vége előtt kezdték el forgalmazni a csúcsmodell Evandát, mely a Leganzát nyugdíjazta.
2003 tavaszán jelenik meg Magyarországon a Nubira II, melyet hazájában már hivatalosan is bemutattak. Európai premierjére várhatóan a Genfi Szalonon kerül sor. Az új modellek mellett a jelenlegi autók motorkínálata is változik, így például egyliteres benzinmotorral is kapható lesz a Matiz, de a 0,8 literes benzinmotor is a kínálatban marad.
Jelenleg a Kalos listaára kétmillió forint, ami idén tovább csökkenhet, mivel 1,2 literes benzinmotorral is kapható lesz a most csak 1,4-es benzinmotorral elérhető koreai kisautó. A GM-Fiat kapcsolatok révén később 1,3 literes közös nyomócsöves dízelmotor is lehet majd a Kalosban, ami az Opel Corsába és a Fiat Puntóba is bekerül.
Egy új és egy megújuló modellt vezet be 2003-során a Hyundai a magyar autópiacra. Nálunk is kapható lesz a felfrissített Accent, illetve végre megérkezik a Genfben illetve Párizsban már bemutatott Hyundai Getz. Magyarországon február környékétől lesz kapható a Hyundai kisautója, Get néven. Ár/érték arányban az importőr ígéretei szerint jó lesz a Get, ám indulóárával nem fogja konkurenseinek sikerét veszélyeztetni a kis Hyundai.
Új importőr kezébe került a Kia, így a dél-koreai gyártó kínálatát egyre jobban meg lehet ismerni Magyarországon. A paletta idén tovább színesedik, mivel három új modell és egy új motorváltozat jelenik meg hazánkban. Februártól lesz kapható a Magentis II, a jelenlegi csúcsmodell leváltója, az év közepétől pedig még eggyel nagyobb Kia, az Opirus is megvásárolható lesz. Év vége felé tartják a Shuma II hazai premierjét.
Tavaly ősszel a Carens-szel lépett be a kompakt egyterűk szegmensébe a Kia, ám mivel csak kétliteres dízelmotorral volt kapható az autó, komoly eladási számokat nem tudott produkálni a Carens. Tavasztól viszont előretörés várható, mert 1,6 literes motorral is elérhető lesz a Carens, így a 4,2 milliós alapár lejjebb mehet.
2002-ben új időszámítás kezdődött a Mazdánál, mivel a 626-ost leváltó Mazda6-os nagy pezsgést hozott a japán márka nemzetközi és hazai piaci életébe is. Az idei feladat a hirtelen emelkedés további fokozása, ami nem is lesz nehéz látva az újdonságok sorát.
Áprilistól kapható a Mazda2, a Fordtól származó technikai hátérrel, benzinmotorokkal és európai gyártásból. Nyártól lesz elérhető a kisautó dízelmotorral is. A Mazda2-be ugyanazt az 1,4-es közös nyomócsöves dízelt szerelik, amit a Fiestába, a Citroën C3-asba vagy a Peugeot 206-osba.
A japán márkáktól megszokhattuk, hogy általában sportos csúcsmodelljeiket nem importálják hazánkba, ám szerencsére ez a Mazdánál másként alakul. A nyári uborkaszezon végétől kapható ugyanis a Mazda RX-8-as. A Mazda6-tal bevezetett szokásán sem változtat az importőr, vagyis meglepően kedvező alapárral kínálják majd a négyajtós sportkupét. A 192 lóerős „alapmodell” ára az előzetes árkalkulációk szerint 7 millió forint körül alakulhat, a legjobb kivitelű 240 lóerős csúcsgép pedig 10 millió forintot kóstál.
A Mazda 323-as utódja az új számmisztika szerint Mazda3 néven fog bemutatkozni, elsőként a márciusi Genfi Autószalonon, de akkor még csak tanulmány formájába. A szériaautó Frankfurtban lesz látható szeptemberben, hazai értékesítése október-november környékén kezdődhet.
Két teljesen új és egy felújított autóval jelentkezik idén a Mitsubishi hazánkban. Februártól kapható a Párizsi Autószalonon már látott felfrissített Pajero, májustól pedig az Outlander. Az Outlander-rel lép be a Mitsubishi a szabadidőautók táborába. Várhatóan szeptemberben kezdik el forgalmazni a Mitsubishi Lancer legújabb változatát.
Március végétől kapható a játékos formájú, elődjénél állítólag nagyobb belső terű, Renault-Nissan alapú új Nissan Micra. Erre a közös alapra készül a Renault Clio III is, mely előre láthatólag az év végétől lesz Magyarországon elérhető.
Február végétől, március elejétől rendelhető meg várhatóan a Subaru felfrissített Imprezája. A külső átalakítása mellett nő a WRX és STi csúcsváltozatok teljesítménye. Az új Impreza továbbra is 1,6 és 2,0 literes boxermotorkkal és kombi illetve limuzin karosszériával lesz kapható.
Az év első félévében a Suzuki Swift kifut, hogy helyét átadja egy teljesen új modellnek. Egyelőre részletekkel sajnos nem szolgálhatunk az új autóról, csak annyi bizonyos, hogy gyártása az év második felében kezdődik Esztergomban.
Egy régóta várt újdonsággal nyitja 2003-at a Toyota: januártól kapható az új Land Cruiser 90. A hosszú és rövid változatként is kapható terepjáró továbbra is masszív sárdagasztó marad, de formájával és utasterének otthonosságával a szabadidőautók felé mozdul el.
Márciustól kapható a faceliftes Yaris és Yaris Verso, de nagy átalakulástól nem kell tartani, mivel a két sikeres modell kívülről alig láthatóan újul meg. Az optikai átalakuláson felül bővül az extralista.
Áprilisban igazi újdonság érkezik: az Avensis második generációja. A hosszabb, szélesebb, magasabb és persze tágasabb Avensis II egyszerre jelenik meg ötajtós ferdehátú, négyajtós limuzin és kombi karosszériával. Kicsi késéssel jön csak a dízelmotoros verziós, először csak a benzines Avensisek lesznek kaphatók.
Valamivel több mint egy éve van jelen Magyarországon a Toyota luxus márkája, a Lexus, de ez az idő egyelőre rövidnek tűnt ahhoz, hogy a márka szélesebb körben szerezzen elismertséget magának. Magyarországon nem a teljes Lexus palettát forgalmazzák, és úgy néz ki, hogy idén sem bővül a kapható autók sora. 2003-ban a Lexus kisebbik szabadidőautója, az RX 300-as megújul, az új típus az év közepe táján fut be hazánkba.
Sajnos a Honda Magyarországi importőrétől nem sikerült tájékoztatást szereznünk a 2003-as modellújdonságokról, így csak a korábban már beharangozott, tavaszra ígért Honda Accord premierjéről tudunk beszámolni.
Az újdonságok további sorolását hamarosan folytatjuk.