Lexus RX300 - Luxus könnyű terepre
Elődjéhez képest 165 milliméterrel nött hosszirányban a Lexus szabadidőautója, így most 4740 milliméter hosszú. 2,5 centivel szélesebb is lett az eddigi 1816 milliméternél. A méretnövekedés ellenére fordulóköre 11,4 méterre csökkent.

Kívülről dinamikus formát kölcsönöz a nem éppen sportos méretekkel rendelkező SUV-nak a 18 colos felni, a mintázat nélküli fényszóró és az emelkedő övvonal. A hátsó lámpákban a hagyományos izzók helyett apró LED-ek dolgoznak, amelyek a takarékosság mellett, gyorsabban is villanak fel, tovább növelve ezzel a biztonságot.

Extraként légrugó is rendelhető lesz, amivel a kényelem még magasabb szintre emelhető majd. Ezzel a rendszerrel magunk állíthatjuk be az autó hasmagasságát. 15 milliméterrel lejjebb ültethető a karosszéria országuti közlekedéshez, illetve 30 milliméterrel emelhető nehezebb terepen. A 15 milliméteres süllyedés 100 km/óra felett automatikusan működik, akárcsak a 25 milliméteres hasmagasság csökkenés megálláskor.

Az európai modellt a korábbi háromliteres, V6-os motorral szerelik majd, amelynek teljesíménye 201 lóerőről 204 lóerőre nőtt a kipufogórendszer módosításának köszönhetően. A kisebb légellenálásnak és a nagyobb sebességre alkalmas gumiknak köszönhetően 180-ról 200 km/órára módosult a végsebesség.

Az erőátvitelről alapáron egy új ötfokozatú automata gondoskodik, felárért kézzel sorosan kapcsolható automata váltó rendelhető. Az első és a hátsó kerekekre jutó nyomaték elosztásáról az új, TBC rövidítéssel jelölt elektronika gondoskodik.

A Toyota luxusmárkájának műszaki igényességéhez illik a felszereltség. Az automata klíma, illetve a navigációs berendezés mellett akár a 11 hangszórós, exkluzív Mark Levinson audiorendszerből áradó dallamokat is élvezhetjük. Tolatáskor a beépített kamera a navigációs panelre vetíti a képet, jócskán megkönnyítve ezzel a hátramenetet.

Kanyarban elektronikusan szabályozott lámpák gondoskodnak a jobb látási viszonyokról az automatikus ablaktörlőkkel egyetemben.

A biztonságért adaptív vezető oldali, utasoldali, függöny, illetve oldallégzsákok felelnek.
Elsőként a szabadidőautók kategóriájában térdlégzsák védi a sofőr lábát a műszerfal okozta sérülésektől, az új Toyota Avensishez hasonlóan.

Európában hivatalosan a március negyedikétől megrendezésre kerülő Genfi Autókiállításon lesz látható a Lexus RX 300.