A Volkswagen konszern egyik sportos márkája, az Audi 2002-ben igazi újdonság hiányában pozíciójából valamelyest vesztett, de a visszaesés korántsem akkora, mint amire az importőr számított. Mivel az új Audi A8-as csak az év vége előtti hónapokban került piacra, a 2002-es eladásokat jelentősen már nem befolyásolta, de egyébként sem a luxusautó feladata a nagy eladási számok produkálása. Idén viszont újra lendületbe jöhet a márka, hiszen márciusi debütálását követően hazánkban is megkezdődik az új Audi A3-as forgalmazása. Az Audi A2 pályafutásának közelgő végével a legkisebb Audivá váló A3-as az ősszel megjelenő ötödik generációs Golf alapjaira épül.
Az új modell mellett akciós kivitelekkel is előrukkol 2003-ban az importőr, de ezekeken felül május környékén igazi ütős sportkocsi fut vagy inkább robban be a piacra, az Audi S4-es.
Már megrendelhető, de az első példányok csak tavasz környékén vehetők csak át az 1,6 literes benzinmotorral hajtott retro egyterűből, a Chrysler PT Cruiserből. Az autó alapára az induló motorral 6,69 millió forint. Szintén adható már fel megrendelés az új Cherokee-ra, mely széles benzinmotor-kínálattal és egy 2,8 literes dízelmotorral választható. A 2,7-es Mercedes-Benz eredetű dízelmotoros Grand Cherokee-k is tavasszal futnak be hazánkba.
2003 második félévében kezdik forgalmazni a 2004-re felfrissített Chrysler Sebringet, és az év 3. negyedévétől rendelhető majd a Chrysler Crossfire. A jól sikerült formatervű és a Mercedes SLK technikáját használó kupé 2004 elejétől futhat az utakon.
A Ford főként kisautófronton indít támadást. Már megrendelhető, és az első példányok hamarosan át is vehetők a háromajtós Fiestából, és a városi terepjáróból, a Fusion-ből. Még az év első felében érkezik meg a Fiestánál is kisebb, ám sokkal sportosabb SportKa és a nyitott kétüléses StreetKa. 2003-ben kezdik forgalmazni az idei év haszonjárművének választott Transit Connectet és személyautó megfelelőjét, a Tourneo Connectet.
A Jaguar importőre is ígér újdonságokat idénre, melyek közül az első már az év elején megjön. Február környékétől kapható a Jaguar XJ új generációja, melynek premierjét a szeptemberi Párizsi Autószalonon tartották. Év végén kezdik forgalmazni a dízel-nagymacskákat. Több Jaguar is dízelmotort kap majd, melyek PSA-Ford fejlesztésből származnak.
Az új Range Rover és a felfrissített Discovery után egy ideig csend lesz a Land Rover háza táján, amit az év negyedik negyedéve környékén megjelenő megújuló Freelander fog megtörni.
A kicsi, de a BMW-vel történt szakítás óta gyorsan fejlődő brit márka, az MG-Rover 2003-ra két kisebb és ha minden jól megy, egy irgalmatlanul nagy újdonságot fog hozni. Az első negyedévben érkezik az új Rover 25-ös és 45-ös, melyek a külső elhanyagolható változásánál jóval nagyobb belső átalakulást hordoznak. Van már ugyan ára, és így rendelhető is a Rover 75-ös 131 lóerős dízel változata, ám az autó csak tavasszal válik valósággá.
Ami a nagy újdonságot illeti, az a Rover sportosabb énje táján várható, méghozzá az MG ZT 260 személyében. A hátsókerék-hajtású, Ford alapú V8-os motorral vágtázó, álcázott Rover 75-ösnek tűnő sportlimuzint állítólag idén elkezdik forgalmazni hazánkban, bár az autó világpremierjét sem láthattuk még eddig.
Az Opel Meriva külső méreteit tekintve a Corsa és az Astra között helyezkedik el, ám az utastér nagyságával nem hogy megközelíti, de meg is előzi az alsó középkategóriás Opelt. Így sejthető, hogy a Meriva – mely talán egy újabb kategóriát nyit meg – árával nem a kisautók, hanem inkább a kompakt autók alternatívája lesz tavasz környékétől.
A Merivával együtt motorújdonság is érkezik, az új egyterű lesz ugyanis az első Opel, mely a márka saját fejlesztésű közös nyomócsöves dízelmotorját használja. Az 1,7 literes CDTI jelzésű dízelmotor az év során bekerül majd a lassan kifutó Astrába is, a Corsa pedig a Fiat 1,3 literes dízeljével gazdagodik. Az új Astrára egyébként úgy tűnik, hogy még nagyjából egy évet kell várnunk, de elképzelhető, hogy tanulmány formájában már a szeptemberi Frankfurti Szalonon feltűnik az autó.
Ami viszont biztosan ott lesz Frankfurtban, az az Opel Vectra Caravan. A Signumhoz hasonlóan az alap Vectránál 13 centivel hosszabb kombi óriási csomagtartót kap, és ősszel kerül piacra hazánkban. A Vectra kombi bemutatása egyben az Omega búcsúját is jelenti, legalábbis egy időre. A legfrissebb hírek szerint ugyanis az Omega néhány éven belül új formával, de továbbra is hátsókerék-hajtással jelenhet meg.
Állítólag már 15 előrendelés érkezett a Porsche Cayenne-re, úgy hogy az autót még nem is láthatta a magyar közönség, és még az ára sem ismert. Az eddig csak sportkocsiban utazó márka hazánkban januártól evez új vizekre. Ha az előrendelésüket beváltják a leendő Cayenne tulajdonosok, és az év során több autót már nem is ad el az importőr, azzal is sikerülne túlszárnyalni a 2002-es eladásokat.
2002-ben megérkezett a negyedik VW Poló-n alapuló Seat Ibiza, idén januárban pedig itt az Ibiza családi változata, a nagy csomagtartós Cordoba. Mivel sportos márkához híven olyan alapmotorral a Cordoba sem lesz kapható, mint a konszerntestvér vérszegény modellek, így a Cordoba alapára sem lesz túl alacsony. Ár/érték arányban viszont versenyképes lesz a hosszú utazásokat kedvelők Ibizája.
Mivel tavaly sikeresen szerepeltek a piacon az importőr akciós modelljei, idénre is terveznek újabb speciális kiviteleket. A Leon közvetlen gázolaj-befecskendezéses, de nem adagolófúvókás dízelmotorral fog a tervek szerint aratni.
A szeptemberi Párizsi Autószalonon Skoda Fabia Paris néven a Fabia eddig megszokott arculatától eltérő modellt ismerhettünk meg. A Skoda Octavia RS mintájára Fabia RS nevet viselő modell benzin és dízelmotorral is kapható lesz, a tervek szerint májustól.
A Frankfurti Autószalonra egy meglepetést ígér a Skoda, de egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mi lesz ez a modell, és egyáltalán valóban bemutatják-e. Ha igen, Magyarországon is kapható lesz még idén.
Január végétől vásárolható meg a Porsche Cayenne népi megfelelője, a Volkswagen Touareg. Népautónak a batár terepjárót már nagy túlzással sem lehet nevezni, mivel az ötliteres dízel ára túllép a 20 millió forinton. Persze lesz kisebb motorral olcsóbban is, de az megjósolható, hogy a Touareg nem fog Bogár-méretű darabszámot elérni.
Annál nagyobb sikerre számíthat a tavasszal megjelenő Polo Classic és a májustól megvásárolható Touran. Ez utóbbi lesz az első tagja a Golf V családnak, ugyanis az alsó középkategóriás egyterű az ősszel megjelenő új Golf teljes technikai hátterét megkapja.
A Volkswagen haszonjárművek közt sem 2002-ben, sem 2001-ben nem volt megújulás, idén viszont piacra került az új Transporter. Az importőr reményei szerint az áfa visszaigénylés körüli változások hatására bekövetkező eladás-csökkenést is kompenzálni tudja majd az újdonság varázsa.