A születésnapi változat karosszériája apró módosításokban tér el a nagyszériás típusokétól. Olyan apró részletek különböztetik meg az évfordulós Chevrolet Corvette modellt többitől, mint a csak ehhez a modellhez választható szín. „50th Anniversary” feliratok, pezsgőmetál könnyűfém kerekek, az üléstámlákba és a szőnyegekbe préselt évfordulós emblémák jelzik a limitált sorozatot.
Az egyetlen Európában is komolyan vett amerikai sportautó nem csak ránézésre áramvonalas. Alaktényezője 0,29, ami egy sportautótól nagyon jó. A csekély légellenállású karosszéria az első generációhoz hasonlóan továbbra is műanyagból készül, az önhordó vázszerkezet acél.
Nagy megtiszteltetés volt a Chevrolet számára, amikor ötödször is a Chevrolet Corvette adta az Indianapolis-i 500 mérföldes autóverseny felvezető autóját. A kitüntetett autó volánjánál egy amerikai színész ült, aki ezt a lehetőséget az Oscar-díj átvételéhez hasonlította.
A Corvette különlegessége a nagyon ritka keresztlaprugós felfüggesztés. Hátul például a Fiat Regatában, a kétütemű Trabantban pedig elöl és hátul is keresztlaprugós rugózás volt. A Corvette-ben persze ez kicsit máshogy néz ki, mint a keletnémet papírjaguárban.
A laprugók elöl és hátul is műanyagból vannak, a futómű kettős keresztlengőkaros, háromszög alakú lengőkarokkal. Az évfordulós modell érdekessége a Magnetic Selective Ride Control. A felárért minden változatba megrendelhető lengéscsillapító rendszer előnye, hogy minden eddiginél gyorsabban válaszol az útfelület változásaira.
A lengéscsillapítók dugattyúiban számítógép vezérlésű tekercsek találhatók, amelyek mágneses mezőt hoznak létre az elektronika parancsára. A lengéscsillapító folyadékban parányi vasrészecskék találhatók. Ezek a részecskék a mágneses mező hatására megváltoztatják a lengéscsillapító dugattyúban lévő olaj viszkozitását, keményebbé vagy lágyabbá téve a csillapítást.
A rendszer információit a kerekeknél, a kormányon és a fékrendszerben elhelyezett érzékelők szolgáltatják. A vezető sport illetve túra beállítás közül választhat. A Magnetic Selective Ride Controllal a rugózási kényelem és az úttartás is javul.
Ütközéstől-ütközésig 2,7-et fordul a volán, ami jót tesz a vezethetőségnek. Elöl az évfordulós modellen 17 colos felnik és 2245/45-ös gumik vannak. Hátra három centivel szélesebb, 275/40 ZR 18-as gumikat szerelnek a Bowling Green-i Corvette gyárban. Az évfordulós modellekre is a GoodYear defekttűrő abroncsai kerülnek, amelyekkel defektesen is tovább lehet haladni.
A Corvette a Small Block-kal vált legendává, amely jelenlegi kivitelében 5,7 literes. A V8-as motor legnagyobb nyomatéka 509 Nm 4400-as fordulaton. A motor 350 lóerős 5600-nál.
A Corvette egy szupersportautó, ezért nem meglepő, hogy a kézi váltós típus nyomatéka magasabb, mint az automatáé, jóllehet ez fordítva szokott lenni. Az automata kivitel gyorsulási versenyekre épített autókhoz jobb alap lehet a kézinél, de gyárilag az automata inkább a kényelemorientált tulajdonosoknak szól. A rendelhető kézi váltó hatfokozatú.
A menetteljesítmények önmagukért beszélnek. A kupé végsebessége 281 km/óra, a kabrió hajszállal lassabb: órája 275-nél áll meg. Álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul százra az ötödik generációs Corvette.
Annak ellenére, hogy a Corvette sokkal erősebb és sportosabb, ára nem sokkal magasabb az Audi TT-nél vagy a Z4-es BMW-nél. A típus részben azért is olyan népszerű, mert az európai sportautóknál sokkal alacsonyabb áron kínál velük felérő vezethetőséget és élményt.
A Corvette gyártásának ötvenedik évfordulóját hatalmas felhajtással ünnepli meg a General Motors. Ennek részeként például egy hétezer Corvette-ből álló autófolyam indul majd a legendás sportautó szülőhelyére, a Bowling Green-i üzembe. A Corvette megérdemli a rivaldafényt és az ünneplést: Amerikában és Nyugat-Európában évtizedek óta az elérhető szupersportautó megtestesítője.